London info főmenü

Utazás nyaralás info

Hasznos londoni utazási információk

London metro

Utazás Londonba

Ha nem repülőt választ, igen olcsón, a StudentAgency buszjárataival is el lehet jutni Londonba.

Az autóval útrakelőknek (nem ajánlott!) az oldal autós útvonaltervezője ajánlható, mellyel tervezhető út Magyarországból Londonig, Anglián belül, ill. bárhonnan bárhova Magyarországon, és egész Európában.

Eljutás a londoni repülőterekről London központjába

A London központjától kb. 50 km-re található London Luton repülőtérről London központjába vonattal, vagy busszal lehet eljutni. Az egyik módszer a vasúttal történő utazás. Mivel a Luton repülőtérnek jelenleg nincs vasútállomása, a Lutonra érkezőknek busszal először a Luton Parkway állomásra kell utazniuk. Az út a vasútállomásig mindössze 5 percet vesz igénybe, a buszok közvetlenül Luton Parkway bejárata elé érkeznek. Vonatjegy itt foglalható. Busszal is el lehet jutni a városközpontba. Egyik lehetőség a Green Line 757-es járat a másik az Easybus.

London fő légikikötője a London Heathrow, 24 km-re nyugatra van a városközponttól. A leggyorsabb, és legdrágább út, ha a Heathrow Expressre szállunk, ez 15 perc alatt eljuttatja az utazókat London központjába. Metróval 60 perc alatt juthatunk London központjába, a Piccadilly Line-on. A metróra érvényes az 1-6 zónás Travelcard, míg a Heathrow Expressre nem.

A Gatwick repülőtér a várostól 48 km-re, délre fekszik. Innen vonattal (Gatwick Express, vagy Southern), vagy busszal (National Express, easyBus) lehet Londonban jutni. A Gatwick Express 15 percenként indul a repülőtérről, az út Londonba 30 percet vesz igénybe, a jegyár (2010-ben) 16,90 Font, gyermekeknek 8,45 Font. A Gatwick Express a Victoria vasútállomásra érkezik. Olcsóbb, és csak pár perccel hosszabb az út a Southern Train igénybe vétele esetén, amely szintén a repülőtér vasútállomásáról indul, és a Victoriára megy: az út 30-40 perc, a jegyár 5-10 Font (indulási időtől, helyek számától, stb. függően). A Gatwick Expressre nem érvényes a Travelcard, míg a Southern Railway vonataira érvényes, azonban kiegészítő jegyet kell venni a zónahatáron kívülre, mivel a Gatwick a 6-os zónán kívül helyezkedik el.

A buszokról szólva: a National Express busz óránként jár, a repülőtéren belül a South Terminalról indul. A menetidő 1 óra 45 perc, a jegyár 7-8 Font. A busz a Victoria buszpályaudvarra, a Buckingham Palace környékére érkezik. A Victoria buszpályaudvar, és pályaudvar egymáshoz közel, egyaránt London belvárosában van, és remek közlekedési tömegközlekedési lehetőségekkel rendelkezik. 6-7 Fontért lehet Easybus-szal menni a North Terminaltól, ez a Fulham Broadwayre érkezik, 1 óra 25 perc alatt, és 20 percenként jár.

British Airways

Közlekedés Londonban

A londoni metróhálózat igen kiterjedt, de ha valahova véletlenül mégse vinne metró, akkor buszra szállhatunk. 5-10 éves gyermekek ingyen utazhatnak a londoni tömegközlekedési eszközökön, 11 évesek szintén, viszont nekik már fényképes Oyster Cardra van szükségük ehhez. A metrójegy (zónáktól függetlenül) 2010-ben 4 fontba kerül, a busz, és villamosjegy pedig 2 font. A gyűjtőjegy 2010-ben megszűnt, olcsóbb buszozás Oyster Carddal lehetséges. Egy metrójeggyel annyi átszállás tehetünk, amennyire szükségünk van ahhoz, hogy eljussunk a célunkhoz, azonban ez a buszjegyre nem igaz.

Megfontolandó Oyster Card vásárlása: ennek birtokában a a metrójegy általában jóval olcsóbb lesz, mint 4 Font, ekkor csak annyit fizetünk, ahány megállót mentünk, és még hosszú metrózások esetén is jóval olcsóbb lehet végső ár. Hétvégén, és este 7 után még ennek a kedvezményes árnak is csak kb. a 60 százalékát kell fizetni egy útra. Oyster Carddal a buszjegy is olcsóbb: csak 1,20 Font. Oyster Card a legtöbb metróállomáson vásárolható, és külön Oyster Card árúsító helyek is vannak. Fontos, hogy az Oyster Cardot nem csak felszálláskor, hanem akkor is érvényesíteni kell, ha elhagyjuk a metró területét. Ennek hiányában kártyánk a maximális díjjal lesz megterhelve.

Lehetőség van Travelcard vételére, amely nem csak a metróra, hanem a buszokra, a villamosokra, és egyéb londoni vasutakra is érvényes (kivéve a Heathrow Express, Gatwick Express). Travelcard birtoklásával ezek használata ingyenes lesz. Napi, heti, havi, és éves Travelcard létezik, a 3 napos Travelcard 2010-ben megszűnt. Különböző zónákra szóló Travelcardok vannak, és ha elhagyjuk a zónát, ahova érvényes a Travelcardunk, jegyet kell vennünk.

A Travelcardok ára attól függ, hogy melyik zónára vesszük, ill. hogy felnőtt, diák, vagy gyermek (11 év felett) Travelcardot vásárolunk. Egészen a 9-es zónáig bezárólag lehet Travelcardokat vásárolni. Az 1-2-es zónára szóló napi felnőtt Travelcard 2010-es árakon 7,20 Font, 1-3-as zóna: 8,60 Font, az 1-4-es zónába érvényes Travelcard pedig 10 Font . Napi Travelcard árak gyermekeknek (11 év felett): 3,60, 4,30, ill. 5,30 Font. Heti Travelcard árak (zárójelben a gyermek-Travelcard árak): 1-2-es zóna: 25,80 (12,90) Font, 1-3-as zóna: 30,20 (15,10) Font, 1-4-es zóna 36,80 (18,40) Font. Lehetőség van Off-peak Travelcard vételére, ha hétköznap csak 09:30 után szándékozunk utazni, ill. szombaton, vasárnap, és ünnepnapokon egész nap érvényes. Ez olcsóbb: az 1-2-es zónás 5,60 Font, az 1-3-es zónás pedig 6,30 Font. Az Off-peak Travelcardokból csak napi létezik, és ezekből kedvezményes, gyermek Travelcard is csak az 1-6-os zónától van (az 2 Font). A fő nevezetességek megtekintéséhez általában elég 1-2-es zónára szólót beszerezni. Fontos információ, hogy a buszok esetében nincs zónás felosztás! Tehát ha csak 1-2-es zónára szóló Travelcardot veszünk is, azzal akár az 5-ös zónában is buszozhatunk. Azonban ez kizárólag buszokra igaz.

Heti buszbérlet (amellyel azonban nem használhatjuk a metrót, míg a Travelcard mindkettőre érvényes, ugyanakkor a buszokon kívül villamosokra is érvényes) 16 Fontba kerül.

A londoni metró térképe

A londoni buszhálózat térképe

London busz

London Pass

A London Pass megvásárlásával London 56 attrakciója ingyenesen megtekinthető (köztük a Tower of London, a St. Paul's Cathedral, az Akvárium, az Állatkert, a Windsor Castle, a Globe Theatre, és a Chelsea stadionja), és sorban állni sem kell. Ezen felül egyéb kedvezményeket is biztosít. A London Pass with Travel (kizárólag online vásárolható) némileg drágább, de ezzel a tömegközlekedés is ingyenes (Travelcard jár mellé). A kártya megvásárolható Londonban (a repülőtereken is), azonban a London Pass with Travel kizárólag online vásárolható (és ezek után vagy postázzák, vagy átvehető Londonban).

A London Pass 2010-es árai: 1 napos: 39 Font (gyermek: 26 Font), 2 napos: 54 Font (gyermek: 40 Font), 3 napos 65 Font (gyermek: 45 Font), a 6 napos pedig: 89 Font (gyermek: 62 Font). A London Pass with Travel 2010-es árai (zárójelben a gyermekjegyek): 1 napos: 46 (28) Font, 2 napos: 68 (44) Font, 3 napos: 85 (51) Font, 6 napos pedig: 131 (84) Font. A kedvezmények teljes listája itt tekinthető meg, így a megtekinteni kívánt londoni nevezetességek jegyárainak figyelembevételével mindenki eldöntheti, hogy megérné-e neki a London Pass vásárlása.

London Pass

Árak Londonban

Mivel London Moszkva után a világ 2. legdrágább városa, magyar árakhoz szokott pénztárcánk igencsak megérzi, ha Londonban étkezni, inni szeretnénk, vagy egyáltalán bármit csinálni. Bevásárolni leginkább valamelyik londoni Tescoban érdemes.

Tesco

London időjárása

London mérsékelt éghajlattal rendelkezik, a valaha mért legmagasabb hőmérséklet 38 fok volt. A legmelegebb időszak július és szeptember között van. Londonra sokan úgy gondolnak, hogy ott mindig köd van, és esik az eső, ez azonban az utóbbi időben, talán a globális felmelegedésnek köszönhetően némileg változott, nyáron gyakran szárazság is előfordul. Azonban ha Londonba látogatunk, mindig számítsunk esőre! Télen ritka a hóesés, de ha esik, előfordulhatnak igen nagy havazások.

Jelenlegi időjárás Londonban, és előrejelzés:

Click for London, United Kingdom Forecast

Londoni közbiztonság

Annak ellenére, hogy az esélye, és a gyakorisági nagyon kicsi, ma már sajnos a legtöbb nyugati nagyvárosban tarthatunk terrortámadástól, ráadásul London Európa legveszélyeztetebb helye ilyen szempontból. Sajnos London közbiztonsága szempontjából sem jobb a helyzet: két felmérés is ismert - egyik szerint Anglia bűnözés szempontjából a világ legfertőzöttebb országa, egy másik statisztika pedig Londont az EU legrosszabb közbiztonságával rendelkező városának hozza ki. Ennek ellenére, a turistalátványosságok, és a zsúfolt helyek közelében nem lehet baj, de az értékeinket mindenképpen óvni kell a zsebtolvajoktól. Persze a többi részen sem olyan extrém a helyzet, de mindenképpen fel kell készülni rá, hogy Londonban nagyobb a valószínűsége, hogy bűncselekmény áldozatai leszünk, mint pl. Budapesten, vagy Európa bármely más városában.

Bobby Londonban

Fontos telefonszámok

Általános segélyhívószám (Mentők, Rendőrség, Tűzoltók): 999

Mentők: 10177

Nemzetközi operátor: 155 (nemzetközi hívások esetén segít

Londoni telefonfülke

Hozzászólások

Megosztás közösségi oldalakon:

Megosztás iwiw üzenőfalon Megosztás Facebookon Megosztás Twitteren

Hozzászólások

174 hozzászólás
Ma indulok 13,35-kor Londonba, jaj de jó nekem::))
#1 - Anikó - 05/03/2008 - 06:04
londonban lakom.
#2 - peter - 05/08/2008 - 17:29
Travel Card-ot csak online lehet rendelni, vagy vehetek a belvárosban/reptéren is?
#3 - Julcsi - 05/18/2008 - 22:45
Lehet venni a metróállomásokon, és turistainformációs helyeken, és még néhány újságosnál is.
#4 - utazas-nyaralas.info - 05/18/2008 - 23:42
Köszi!
#5 - Julcsi - 05/19/2008 - 11:55
A régebbi típusú (1999-es kiadású) 20 Fontost is elfogadják, vagy csak az újat?
#6 - Julcsi - 05/23/2008 - 15:40
Sziasztok!
Csütörtökön indulunk a párommal Londonba! :-) Erre vártunk már két hónapja!!!
Remélem minden olyan jó lesz ahogy hallotuk és elterveztük!
#7 - Barbi - 06/02/2008 - 07:46
23-án indulunk barátnőmmel Londonba. Nagyon várjuk már. Reméljük nagyon szuper lesz.:-:)
#8 - Tomi - 06/21/2008 - 22:20
Sziasztok! Segítséget kérnék! Holnap du. érkezünk a kislányommal, és már órák óta próbálok egyértelmű infót találni ,hogy Oyster Cardot elég-e,ha 1-2-es zónákra veszem meg,amennyiben a belvárost látogatjuk csak,ill. a lakhelyünk a Hammersmith-ől busszal a Mortlake high street 30.(busz zóna térképet ugyanis nem találok, az angol nyelv tudásom meg félek ,hiányos, hogy ezt helyben népitáncoljam el.) ELŐRE IS KÖSZI! Ildi
#9 - ildi - 07/23/2008 - 20:16
A Morlake High Street a 3-as zónában van. De ez nem számít! A Travelcardnál (Oyster Card) csak a metrónál van zónás felosztás, buszok esetében nincs, buszon egész Londonban használhatóak, nem számít, mi áll a Travelcardon. A legközelebbi metrómegállóhoz (Kew Gardens) viszont már 1-3-as zónás Travelcard kell, de csak metró esetében.

A fő nevezetességek az 1-2-es zónákba esnek, bár elképzelhető, hogy ha valami olyat szeretnének megnézni, azok ezeken a zónákon kívül.
#10 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/24/2008 - 00:57
Van két jegyem csak Londonba augusztus 13-ra.Érdekel valakit
#11 - Valéria - 07/30/2008 - 16:58
A London Pass kártyával meddig lehet utazni,vagy egyáltalán hogy?
#12 - mikk - 08/01/2008 - 12:08
Aug.16.-án utazunk Londonba,tud-e valaki segiteni, hogy a London Eye-re van e valamilyen előirás a csomaggal, kamerával kapcsolatban? Előre is köszönöm!
#13 - H.Sándor - 08/03/2008 - 10:31
Kisebb táska, fényképezőgép felvihető. Ha a kamera alatt a kamerát érted, akkor a filmezéshez engedélyt kell kérni.

Részletek:

http://www.londoneye.com/VisitorInformation/SafetyAndSecurity/Default.aspx

http://www.londoneye.com/NewsAndEvents/Press/equipment/default.aspx
#14 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 08/03/2008 - 10:43
Van 2db eladó repülőjegyem Londonba augusztus 13-ra, csak oda. Érdekel valakit?
#15 - Valéria - 08/03/2008 - 14:14
Sziasztok! Érdekelne, hogy mit érdemes vinni Londonba, ha hosszabb időre megyek, mármint ne sok ruhát azt tudom, mert ott olcsóbb...köszi előre is
#16 - Ani - 08/06/2008 - 10:04
valaki tudna adni egy linket ahol olyan a térkép h az utcanevekre is rákersehetek?
előre is köszönöm.
#17 - hátén - 08/09/2008 - 13:28
hátén: maps.google.com - írd be az utcanevet, és utána, hogy London.

Ani: Amit bárhova máshova vinnél, és befér :)

Mikk: Ez már le van itt írva itt, a London Pass with Travel mellé kapsz Travelcardot, amellyel az 1-6-os zónában teljesen ingyenesen utazhatsz.
#18 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 08/09/2008 - 13:38
Sziasztok!

Hétfőn repülök Londonba és a Lutonra érkezek. Néztem a vonatot, de a jegyárakat nem találtam. Nem tudná valaki, hogy mennyi a Victoria-ra?(Ha jól néztem, át kell szállni a King's Crosson, de meg lehet venni egyenesen oda is.)

Nagyon köszi!
#19 - Eszter - 08/10/2008 - 01:01
Szervusztok !
Szeretném megköszönni mindenkinek, a sok hasznos információt,amit itt ezen a honlapon olvashattam.Az elmúlt hétvégén voltunk Londonban.Az itt olvasottak ismeretében rengeteg felé jártunk. Néhány információt én is adnék az ezután indulóknak.
Lutonban szálltunk le. Igen,a 10 percenként közlekedő kék buszokkal lehet átjutni a vasútállomásra.Jegyet azonban sehol nem tudtunk vásárolni a buszra.( 10Font a jegy nélküli utazás büntetése)Kiderült, a megvásárolt vonatjegy jogosít fel a buszon történő utazásra. Az 1-es buszmegállónál ( innen indul a kék busz)található terminálból lehet vonatjegyet vásárolni. Szépen elveszi a papírpént, visszad, összesítő kártyát is nyomtat.
A King Cross pályaudvar nem üzemel, átépítés miatt. Helyette a St.Pancras állomásra visz be a vonat.(Egymás mellett vannak.) A vonatról leszállás után azonnal megvettük a három napos Travelcard-ot az első jegyirodában.Az 1.és 2. zónába, 17Font-ba került, de megéri. Nekünk is a metró volt a leggyorsabb közlekedési mód. Valóban mindenhová el lehet jutni vele. Azért kipróbáltuk az emeletes buszt is. Fél órai csúcsforgalmi araszolás után leszálltunk róla. Kellemes emlékekkel érkeztünk haza.
Jó utat mindenkinek !
#20 - Laci - 09/01/2008 - 22:29
Sziasztok!
Londonba utazom október elején, állítólag létezik egy Visitor Travelcard (turistajegy)- a Polyglott által kiadott Londoni útikalauzban ír róla-a leírás szerint Angliában nem csak itthon kapható.No én két napja probálom kideríteni, de eddig még nem sikerült, hogy hol.Van valakinek ötlete,hogy hol vehetném meg? előre is köszönöm
#21 - Veronika - 09/10/2008 - 10:38
Sziasztok!

Kéne nekem egy kis segítség. Jövő héten utazunk a fiammal Londonba, és nem igazodom ki a közlekedési vállalat honlapján. A kisfiam hat éves, így még nem kell jegyet váltanunk neki, de ír valami fényképes oyster-t, amit nem teljesen értek. Amúgy az oyster újra tölthető, ugye? Tehát a tavalyit érdemes magammal vinni, mert tudom újra használni.

A másik kérdésem pedig legoland lenne. Tömegközlekedéssel hogyan lehet kijutni?

Előre is köszönöm a válaszokat.
#22 - Krisztina - 09/11/2008 - 16:08
Angliában az euro kisebb mint 26 vagy az Isic kártyát fogadják el több helyen???
Ha vki tudja és válaszol akkor köszönöm!!!!!
#23 - Detti - 09/16/2008 - 16:00
Nagyjából ugyanaz, de ha diák vagy, inkább ISIC-card, ha nem, "csak" 26 éven aluli, akkor EURO 26.
#24 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 09/24/2008 - 01:00
Veronika: olvashatsz itt feljebb a Travel Cardról is, az Oyster Cardról is. Az valószínű "nyomdahiba" lesz, gondolod, hogy itthon kapható, Londonban meg nem? :)
#25 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 09/24/2008 - 01:04
S.O.S

Teljesen összezavarodtam. 20 nap múlva utazom Londonba, 4 napot töltök ott (csütörtök-vasárnap). Metróval szeretnék közlekedeni. Ha jól próbáltam "kihámozni" akkor célszerű oyster kártyát kiváltanom. Kérdés kb. mennyivel lenne célszerű feltölteni? Illetve nem tiszta a zóna rendszer. Olvastam olyat, hogy zóna szerint kellene kérnem a kártyát (???), de olyat is, hogy csak töltsem fel a kártyát min. 20 fonttal és csak utazzak és zónák szerint emelődik le a viteldíj. Kérdés még, hogy mikor célszerű utazni (9.30 után? és mi van előtte).
Bocsánat, de nagyon zöldfülű vagyok, először utazom Londonba és egyedül. :-(
Szeretném élvezni és nem büntetéseket fizetni.
#26 - Moncsi - 10/02/2008 - 23:09
Nem tudja valaki,hogy kutyával mivel a legegyszerubb kijutni?
Elore is koszi
#27 - Flora - 10/09/2008 - 02:20
azt szeretém kérdezni h lutonból a 757 es green line járaton hanyadik megálló brent cross??:$mert ott kellene majd leszálnom
előre is köszi
#28 - Csaba - 10/13/2008 - 18:14
A kérdésem az lenne, hogy London Lutonból Busszal 2008.okt. 19-én hogy juthatok el Spaldingba? Én megnéztem minden menetrendet, de nem találom
#29 - Ani - 10/16/2008 - 15:57
Csaba: A repülőtértől második! Az első a Bricket Wood megálló (kivéve, ha ott nem áll meg épp)

Ani: Hát a Lutonról sehogy se, de Londonból pl. a Kings Crosstól megy Spaldingba National Express http://www.nationalexpresseastcoast.co.uk/
online foglalva olcsóbb a jegy.
#30 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 10/17/2008 - 23:54
Sziasztok!

Jövő héten utazunk Angliába és az lenne a kérdésem, hogy ha csütörtöktől szombatig leszünk Londonban, akkor Oystert vagy 3 napos Travel cardot érdemesebb-e venni? (főleg 1-2 zónában járkálunk majd)
#31 - Dóri - 10/23/2008 - 13:37
sziasztok

mi nov.1-én utazunk Londonba , a gépünk Lutonba érkezik majd...ha majd azzal az említett busszal átjutunk a vasútállomásra , akkor a vonat közvetlenül bevisz minket a King's Crossra vagy még át kell valahol szállni? és ha igen akkor hol? előre is köszi
#32 - aaa - 10/24/2008 - 15:00
sziasztok

en ma indulok Londonba es a luton repuloteren szalok le az emlitett vasutalomasrol eltudok jutni Birminghambe? vagy mas vasutalomast kell keresnem?
koszike
#33 - Janos - 11/15/2008 - 14:01
Szia János!

A lutoni repülőtér és Birmingham között közvetlen buszjárat közlekedik. 2,5 óra az út, és nem igényleg átszállást a vonattal ellentétben, amelynél hosszabb az út, és kétszer át kell szállni.

www.nationalexpress.com
#34 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/15/2008 - 20:54
sziasztok

december 8 án utazunk londonba a gatwickre érkezünk az lenne a kérdésem hogy mi a legolcsobb bejutási lehetőség londonba ay expresen kivül van más is,?
#35 - zsolt 33 - 11/17/2008 - 19:01
Szia!

Igen, feljebb írtuk, hogy busszal is lehet menni. 6,60 Font, National Express busz, ez a legolcsóbb, sokkal olcsóbb, mint a 16,60-as Gatwick Express. A busz tehát a South Terminaltól indul.
#36 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/19/2008 - 15:05
köszönöm tibcsinek az infot még egy kérdés mia belgrave road victoria london cimen lakunk majd innen közel vannak e a látnivalók mivel érdemes közlekedni és ez a busz amit mondtál körülbelül hová érkezik köszi
#37 - zsolt 33 - 11/21/2008 - 14:34
A busz a Victoria buszpályaudvarra érkezik, ami a Buckingham Palace-nél van. Ez London belvárosa, számos tömegközlekedési csatlakozási lehetőségekkel. (a fentiekkel kiegészítettem a cikket is).

Belgrave road: ebből több is van Londonban, mivel odaírtad hogy Victoria, ez valószínüleg pont ott van, ahova a buszod érkezik. Elég hosszú utca, 800 méter, de a belvárosban van, és innen a legtöbb látnivalóig könnyen el lehet jutni. Számos buszmegálló, és a Victoria metrómegálló is a környéken van. A térképen a Belgrave rd.: http://tinyurl.com/belgrave
és a London térkép rovatban: http://utazas-nyaralas.info/london/london-terkep.html megnézheted, hogy ehhez képest merre vannak a nevezetességek.
#38 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/22/2008 - 02:53
januárba megyek londonba budapestről 21000ft ajegy azolcsónak számit van kint meló el lehet kint igazodni nagyon hideg van fel vehetném valakivel akapcsolatott telefonon mert én nem beszélem az angolt muszáj ki mennem dolgozni de az itteni magyarok nem segitő készek 29évesvagyok csak üzenj ha segitenél 06304218278 köszi előre is
#39 - anita - 11/25/2008 - 14:20
Köszönöm tibcsinek lenne még valami tehát mi az 1es 2es zónában lakunk travel cardot érdemes venni 3 napra és kb mennyibe kerül és még egy kérdés a szálloda kontinentális reggelit ír ez svéd asztalosat takar ugye köszi
#40 - zsolt - 11/26/2008 - 10:21
Ha az 1-es, 2-es zónás elég, vagy vesztek egy 3 napos Travelcardot 17,40-ért, vagy 3 db Off-Peak Travelcardot, minden nap, egyenként 5,40-ért. Az utóbbi olcsóbban jön ki kicsit, ezt akkor vehetitek, ha minden nap reggel 9:30 után utaztok, vagy pedig hétvégén egész nap érvényes. (az árakkal is kiegészítettem a bejegyzést most).

A kontinentális reggeli olyasmi, hogy adnak kenyeret, kávét, teát, dzsemet, vajat, felvágottat, ilyeneket, esetleg zöldség-gyümölcsöt is, ilyenre kell gondolni, és te állítod össze, amit szeretnél enni.
#41 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/26/2008 - 10:46
Nemreg voltam Londonben egy tenyleg kellemes hotelben.Most kuldtek email kedvezmenyes kuponokkal (-15-25%).Akit erdekel szivesen tovabb kuldom :) Szerintem megeri ha valaki ugyis menne, megis csak olcsobb :)
Udvozlettel Gyuri
gia1986(kukac)hotmail.co.uk
#42 - G - 11/26/2008 - 12:30
Szia Anita

Ha segitseg kell keress meg nyugodtan.Sajnos smst nem tudok neked kuldeni
Email:fekete_gabriella(kukac)freemail.hu
#43 - Gabriella - 11/26/2008 - 12:37
Sziaztok!
Mi dec 08 -án indulunk Spaldingba (lincolnsire) dolgozni a barátnőmel és érdekelne hogy van -e valaki aki esetleg még oda jőn ezen a napon .
Ha esetleg valamit tudtok a Spaldingi meloról irjatok légyszives .Köszike
#44 - Laci - 11/26/2008 - 19:08
Hello ha segitene valaki meg köszönném!Londonban a hollowayrol hogyan jutok el a lutoni reptérre?Remélem tud valaki segiteni köszi előre is.
üdv Miki
#45 - Miki - 12/30/2008 - 17:04
Sziasztok! Márciusban utazunk Londonba és lenne egy két kérdésem. Nem tudom eldönteni, hogy csináltassak-e útlevelet, avagy sem. Ugyanis, eddig bárkit megkérdeztem, azt mondta, h elvileg nem kell, de amúgy kötekedhetnek... Mi az igazság, elég a személyi? A másik kérdésem pedig az, hogy sok helyen olvastam, hogy a travelcardok, ill. a "bérletek" 9:30-tól érvényesek. Mi van ha előtte utazom? Illetve lenne még egy kérdésem. Dohányzunk. Hiába kerestem, nem találtam semmit a dohányzási tilalommal kapcsolatban. Ez hogy működik, az utcán rágyújthatok? (a csikket evidens nem dobom el) Vagy készüljünk fel, hogy 5 napig nem gyújtunk rá? :) Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv. Timi
#46 - Toto189 - 12/31/2008 - 12:49
Sziasztok!
Február 1-én megyek Londonba, és esetleg meg tudná valamelyikőtök mondani, hogy kint elfogadják-e a sima itthoni diákigazolványomat, vagy ki kellene inkább váltanom a nemzetközit?
Előre is köszönöm a segítséget!! :)
üdv,
eszti
#47 - eszti - 01/03/2009 - 18:51
Sziasztok!
Két kérdésem lenne: ha este 10-kor veszek napijegyet (akkor érkezem), akkor az csak éjfélig jó? Másrészt késő este is minden metrómegállóban lehet vásárolni jegyet?
Előre is köszönöm a segítséget!
Zsolt
#48 - zsolt - 01/06/2009 - 13:10
Helo

25.-én szeretnék menni és 27.-én szeretnék visszajönni Londonból. (Budapestről)
Tudna valaki segíteni, hogy megy-e oda közvetle3n járatos vonat? És, ha nem, akkor milyen busszal tudok kimenni. (akkor viszont 24.-e és 27.-e a dátum)
Nagyon szépen köszönöm.
#49 - Miltényi Emese - 01/08/2009 - 18:56
Sziasztok!

Mi is megyunk a nagyvárosba. :) 1 kérdésem lenne, valószinu anytime travelcardot veszünk!, ehhez kell valami igazolvány vagy bármi, vagy olyan mint egy sima turistajegy, megveszem és utazok vele?
Előre is köszönöm
#50 - Mrec - 01/15/2009 - 15:21
Mrec: Nem kell semmi, egyszerűen megveszed. :)

Emese: Student Agency buszok mennek oda: http://www.studentagency.hu/?switch=101966
#51 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 01/16/2009 - 15:43
Sziasztok!

Mi a párommal febr.4.én mennénk, a luton reptérre érkezünk.
kérdésemim:
hogy jutunk be a központba: ha megveszem a vonatjegyet, azzal felszállhatok arra a buszra, ami kivisz a reptéri vasútállomásra?
mennyibe kerül a jegy?
a travelcardot leghamarabb a victoria station-nél vehetem meg, amikor leszálltunk?
hol találom meg London zónabeosztását? (hogy tudjuk, milyen travelcardra van szükség)
ha a reggel 8 órai géppel szeretnénk hazajönni, ki tudunk valahogy jutni reggel 6-fél 7-re a lutonra tömegközlekedéssel?van már akkor normális közlekedés(nem óránként 1 járat)
Ennyi lenne, légyszi segitsetek!:)Köszike!

Egyébként nagyon jó az oldal, sok hasznos infót tartalmaz!
#52 - anita23 - 01/18/2009 - 22:00
Szia!

Én áorilis elején mennék látogatoba Londonba a lányomal aki 7 éves.Azt szeretném kérdezni,hogy neki kell-e vmi utazást fizetnie vagy neki ingyenes a tube?
#53 - Toth Zsolt - 03/17/2009 - 16:53
Szia!

5-10 évesek ingyen utazhatnak a londoni buszokon, villamosokon, és a metrón, ha egy érvényes jeggyel rendelkező szülő kíséri őket. De gondolom, valahogy igazolni kell az életkort. (Kíséret nélkül viszont igényelniük kell egy kártyát.)
#54 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 03/17/2009 - 17:08
2db London Travelcard 2009.03.27-29 (1-6)zonakra, 6000Ft/db
2db Stansted express jegy 2009.03.26-an Londonba, 2009.04.26-ig vissza 5000Ft/db
tel: harminc/negyharmincnyolc-nullaegynullahat
foto8(kukac)freemail.hu
#55 - Anita - 03/21/2009 - 13:39
Véleményetek szerint elegendő 2 óra 15 perc arra, hogy a Heathrow 3-ra érkező gépről megkapjam a csomagomat,(nem lehet átrakatni a csomagot a másik gépre) és a Heathrow 5-ről induló gépet elérjem. Milyen messze van a két terminál, mondjuk gyalogosa megoldható az odaút? Köszönöm a segítséget. Imre
#56 - Balogh Imre - 03/21/2009 - 17:09
Imre: az 1-es 2-es, 3-as terminál gyalog közel van egymáshoz, a 3-astól viszont a 4-eshez és az 5-öshöz ingyenes vonattal lehet menni: a Heathrow Express 15 percenként jár, a menetidő pedig kb. 3 perc. A Heathrow Express a Heathrow Central-ról indul, ahova gyalog lehet menni az 1-2-3-as termináltól, pár perc gyalog, rendesen ki van táblázva.
Forrás: http://tinyurl.com/cfz46f
#57 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 03/22/2009 - 20:12
Sziasztok! Mivel csak elveszne: 2db London Travelcard 2009.03.27-29 (1-6)zonakra, 1000Ft/db
2db Stansted express jegy 2009.03.26-an Londonba, 2009.04.26-ig vissza 1000Ft/db
tel: harminc/negyharmincnyolc-nullaegynullahat
foto8(kukac)freemail.hu
#58 - Anita - 03/23/2009 - 20:45
Sziasztok!
Áprilisban megyek 5 napra Londonba.Legyenszíves aki tud segítsen abban,hogy milyen bérletet esetleg travelcard-ot célszerű vennem ami 1-6 zónára,buszra,metróra,villamosra és a Docklands Light Railway-re is érvényes!!Köszönöm!
#59 - kicsimanka - 03/24/2009 - 21:39
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy hol lehet travelcardot vásárolni? Egyszerűen a tömegközlekedési állomások jegyárúsítóinál vagy lehet-e esteleg interneten rendelni?
#60 - Anika - 03/28/2009 - 18:37
Sziasztok,

London-Luton WIZZAIR repülőgéppel érkezem reggel 7.35-kor .Jó lenne tudnom, hogy lépésről lépésre, hogy jutok el a London Victoria rail station buszmegállohoz?
Én is tudok olcsobban utazni ha Travelcard-ot használok.A megérkezés után hol tudok ilyen kártyát venni és egy napos mennyibe kerül?
Minden segítséget köszönök.
#61 - Imre - 03/29/2009 - 21:06
Többen kérdeztétek, hol lehet Travelcardot vennni: pl. metróállomásokon, és turistainformációs pontoknál. Interneten is lehet rendelni: http://www.londontravelpass.com/index.asp

Imre: a fentebb említett Green Line 757-esnek közvetlenül a Victoria a végállomása (a Travelcard nem érvényes rá). A Travelcard ára a zónától függ, de itt egy lista az árakról: http://tinyurl.com/culu3h
#62 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 04/05/2009 - 23:56
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy hogy tudok a Victoria vasútállomás környékéről Greenwichbe eljutni (0. hosszúsági fokhoz és a csillagvizsgálóhoz), milyen jegyet szükséges venni.
16 éves tanulónak van valami kedvezmény a közlekedési jegyekre és ha igen akkor mi szükséges hozzá?
Előre is köszi a segítséget!
#63 - Heni - 04/17/2009 - 23:33
helo! tudna valaki abban segiteni, h mennyibe kerul a travelcard egy hétre az 1. és 2. zónába? az árakat megtaláltam, de nem volt szétosztva zónák szerint (tehát csak simán egyhetes travelcard). És mennyibe kerul kb a vonatjegy Stanstedrol a Victoriara? olvastam, h van lehetoseg busszal Cambridgebe utazni, de az árat sajnos nem találtam. Nagyon megkoszonném, ha tudnátok segiteni, ugyanis fogalamam sincs, mennyi pénzt vigyek magammal.
#64 - juli - 05/27/2009 - 22:51
Juli: 25,80 Font az említett Travelcard. A Stansted Express (nem közvetlenül a Victoriára megy) 18, oda-vissza 29,50 Font. National Express-el (Tottenham Hale-nél kell leszállni, és átszállni metróra a Victoriához) 22 Font, oda-vissza talán 44. Cambridge-be, szintén National Express, busszal, csak oda 11,30, vonattal 19,10. További információk: http://www.nationalexpress.com . Ezek mind netes árak, amiket kiadott épp nekem a rendszer, lehet, hogy személyesen vásárolva eltérnek majd.
#65 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/02/2009 - 01:39
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy ha London kártyát vásárolok itthon neten, akkor azt hol kapom meg?
Teljesen zöld fülű vagyok, ha valaki tudja rá a választ, akkor kérem írja meg!
A másik kérdésem is vásárlással kapcsolatos, én autóbusszal szeretnék bejutni London belvárosába. Állítólag 2 font ha itthon vásárolom meg a jegyet.
A London kártya a 757-es buszra is érvényes?
Köszönöm előre is a segítséget!
#66 - Ribinszki Csilla - 06/15/2009 - 18:37
Sziasztok!

Jövő héten csütörtökön megyünk ki a párommal Londonba. Első alkalommal, így amit hivatalosan látni kell, azt ennek az oldalnak a segítségével már megterveztem. De nem találtam infot az éjszakai életről, pedig kint ünnepeljük a szülinapomat (35). Hová érdemes elmennünk, ha szeretünk sörözni-borozni-koktélozni-táncolni-bulizni-ismerkedni?
Köszönöm, ha tudtok segíteni!
#67 - Szabó T. László - 06/18/2009 - 14:51
Csilla: gondolom London Pass-re gondolsz, ha online veszed átveheted Londonban is, vagy postázzák. London Pass with Travelt kell venned, az utazáshoz. Nem hiszem, hogy érvényes a 757-es buszra.
#68 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/19/2009 - 23:10
Sziasztok!

Barátnőmmel készülünk kiutazni Londonba dolgozni következő hónapban,szeretném kérni a segítségeteket,észrevételeiteket,tanácsaitokak,és hogy mire számítsunk majd,melyik részre érdemes menni. nyugodtan vegyetek fel msn-re,mert érdekelne hogy miket tapasztaltatok! MSN : progressive0508@hotmail.com
#69 - Progressive - 06/23/2009 - 20:23
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék hogy a Luton-i reptérről hogy jutok el olcsón a 24 Graham Road, London N15 3NL -re? még az is érdekelne hogy buszbérletet hol lehet vásárolni és mennyiért.
Köszönöm a segítséget
#70 - Jancsika - 06/24/2009 - 12:07
A legközelebbi megálló az említett címhez a Hackney Central metrű (North London Line), vagy buszmegálló. Ha pl. 757-es busszal mész a repülőtérről, az a Victoria-ra érkezik, és onnan 38-as busszal lehet eljutni a Hackney Centralhoz.
#71 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/24/2009 - 16:31
Kedves Tibcsi,

Lutonból szeretnék eljutni Manchesterbe. Úgy terveztem, h busszal, v. vonattal bemegyek Londonba és onnan a Virgin Transsal Manchesterbe. Sztd van más gyorsabb, v. rövidebb útvonal?

Köszi szépen, Manó
#72 - Manó - 07/07/2009 - 13:38
Sziasztok!

A családommal 31-én megyünk Londonba.Gépünk a Lutonon száll le. Tudnátok segíteni, hogy a Wembley Centralba, hogyan jutok el a repülőtérről?

Előre is köszönöm a segítséget.
Andi
#73 - Andi - 07/13/2009 - 16:54
Andi: a Luton Airport Parkway állomásról, ahova busz visz, First Capital Connect (Thameslink) vonat, Kentish Town, vagy Sutton felé, leszállás a Hendon Station állomáson, onnan pedig 83-as busz a Wembley Centralig, Ealing Hospital felé. Kb. 1 és negyed óra Wembley Centraltól. Ez a legegyszerűbb mód, de ha pont "elment ez a lehetőség", lehet, sokat kell várnod, és vannak más, több átszállást igénylő módszerek is: http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en írd be a Fromhoz (a start helyére), hogy Luton Parkway, a Tohooz (az End helyére) pedig hogy Wembley Central, és add meg az időpontot is.
#74 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/18/2009 - 16:46
Köszönöm Tibcsi a segítséget!!
#75 - Andi - 07/21/2009 - 09:32
hi! Alton Towers-be hogy lehet eljutni a legkönnyebben Londonból illetve Manchesterből? kösz a választ előre is
#76 - Vanek - 07/21/2009 - 23:19
Tibcsi. Látom Te nagyon kened itt a dolgokat, Lutonból én a Finsbury Parkba szeretnék eljutni.. A King's Crossos átszállás a Victoriara még sima.. Inkább a jegyvásárlással állok hadilábon:/ És ha egy hetes diák travelt szeretnék, ha lehet minden kerületbe, az mennyibe fájna? Előre is nagyon köszönöööm!! F
#77 - Fru - 07/22/2009 - 17:16
sziasztok,2 hétre utazom londonba,meg tudná valaki mondani mi a legkedvezőbb közlekedési lehetőség,melyik kártya?A 3.-as zonában fogok lakni de mindennap bemegyek a kp.ba.Valamint tud valaki egy olcsó hostelt a kp.ban?
köszi a választ előre is
#78 - Klári - 07/23/2009 - 23:42
Sziasztok!Dolgozni megyek a barátnőmmel 29 én indulunk és a luton-ba száll le a gép,nekünk innen spaldingba kéne eljutnunk!mivel a legegyszerübb oda eljutni?
Milyen busz megy oda?
#79 - atti - 07/27/2009 - 16:10
Sziasztok!

Szeptember elején mennék Londonba 5 napra, de kezdek aggódni a H1N1 rohamos terjedése miatt. Ki mit tanácsol inkább mondjam visszan az utat? Mi a helyzet arrafelé?
Előre is köszi!!!
#80 - csilla - 07/27/2009 - 17:09
Szerintem ne mondd vissza az utat. Ez is a kelletenel jobban fel van fujva! Persze nem art az ovatossag, gyakori kezmosas, vehetsz kezfertotlenitot, hozz gyogyszert, ha ugy gondolod stb. En egy maszkos embert sem lattam, pedig hidd el sok a turista!
#81 - melT - 08/04/2009 - 23:02
Kedves melT!
Köszönöm szépen a választ! Végül úgy döntöttem lesz ami lesz megyek...:)
#82 - Csilla - 08/06/2009 - 21:04
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek!
Érdeklődi szeretnék hogy a Ferihegyről hogy jutok el Jersey-szigetre. páran mondták hogy London-Gatwick-en át lehet szállni,tudtok valami pontosabb választ adni? előre is köszönöm. Jersey-be mennék a St.Helier-re.
#83 - DaveClark - 08/06/2009 - 21:53
Sziasztok!

Utazok Londonba nemsokára. A következő címen ajánlottak szállást:Clapham Common
Orlando Road (sajnos az irányítószámot nem tudom). Sajnos nem tudom, hogy ez mennyire van messze a központtól..Tudja valaki? Ez hanyas zóna? Ha Travelcardot akarok venni a szállás és központ között, milyet kérjek? A Gatwicki reptérről hogy lehet oda eljutni? Nagyon köszi, ha valaki segít!!!:)
#84 - ancsa - 08/15/2009 - 20:20
sziasztok.az lene a kérdésem hogy lutonbol hogy jutok el wimbledonba.mert lediktálták hogy száljak fel a buszra a reptéren és menjek el shatorig.de olyat nem találok a térképen .van olyan egyáltalán?amugy surbitonba kell mennem csak az a kéárdés megtalálom e.köszi
#85 - kovács ferenc - 08/18/2009 - 09:24
Helló!
Tudna valaki abban segíteni, hogy London Luton reptérről a városba menő Greenline 757-es buszhoz, ott fogok e tudni jegyet venni??!
Este érkezem, 9 körül... Vagy vegyem meg a netről??
Előre is köszi ha valaki válaszol!

#86 - Gyuri28 - 08/27/2009 - 10:41
sziasztok tudna nekem valaki segiteni?arra lennek kivancsi hogy lutonba erkezek es londonba szeretnek menni.azt tudom h vonattal el tudok oda menni de nekem londonban a viktoria megallonal kene felszalnom a metrora es azt szeretnem tudni hogy arrafele meg e all a vonat.Surgos valasz kene mert holnap utazom.koszonom
#87 - Ani17 - 09/10/2009 - 16:32
London Lutonból a Green-line bevisz a Victoriáig. Jegyet a reptéren tudsz venni.
Lehet, hogy már irtátok, csak átsiklottam felette. Jó ha tudjátok, hogy az Oyster card-dal 3 utazás után ingyen lehet utazni a városban egész nap. Egy utazás 90 penny, de ha nincs kártyád a buszmegállókban lévő autómatáknál, illetve a sófőrnél 2 font.
A kártyát 8 fontért lehet megvenni és fel kell tölteni pénzzel, mint egy telefonkártyát. Min. 10-20 fontot tegyetek rá, az elé sokáig elég, ha busszal közlekedtek, nem metróval. Én ezt ajánlom, olcsóbb és többet láttok:) Metróval való utazásnál nincs kedvezmény és zónánként változik az ár, amit akkor tudtok meg, mikor kiszálltok:)
#88 - Viczus - 09/16/2009 - 10:13
sziasztok
milyen jegyet/berletet erdemes venni 18 eveseknek 1 hetre az 1-es es 2-es zonara+ 1-szer a Heathrow repterre es 1-szer City Airportra
#89 - bucko - 09/23/2009 - 19:19
Sziasztok
Lutonbol szeretnék Birminghambe eljutni busszal,a reptérröl indul vagy el kell jutnom valahova? Esetleg valaki tud járat számot vagy bármi infót? Előre is thx.
#90 - Béla - 10/04/2009 - 10:10
Szia Béla!

Közvetlenül mennek National Express buszok London Luton repülőtérről Birminghambe, kb 2,5 órás út: http://www.nationalexpress.com/coacheslanding.aspx
#91 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 10/04/2009 - 18:42
Tibcsi nagyon köszönöm.Most próbáltam intézni egy 475 fontos albérletet és a vége 2900 lesz,ez nem gyenge
#92 - Béla - 10/05/2009 - 22:59
Sziasztok! Este érkezem a Getwick-re.
A Gatwick-ről a vonatra szóló jegyet a vonaton v.pénztárnál vehetem meg? Retúr van? Mennyibe kerül?
köszönettel
#93 - Andrea - 10/09/2009 - 14:21
Sziasztok!

Luton Airport-ról szeretnék eljutni a Wembley Stadium-ba a lehető legrövidebb és legolcsóbb úton. Aki tud segíteni annak előre is köszönöm.
#94 - Krisz - 10/10/2009 - 14:46
Az a legnagyszerubb, hogy utaljak a magyarokat itt
#95 - Nina - 10/10/2009 - 16:19
Sziasztok!
jövő hónaptól megyek ki dolgozni,ezért szerettem volna megkeresni a metró árakat(havit),de biztos kissé béna vagyok.Valaki esetleg segítene?
Előre is nagyon köszönöm
#96 - norbee - 10/14/2009 - 03:04
Sziasztok!

A segítségetek szeretném kérni?
1. 20.-án érkezünk a Lutonra, hogyan tudunk bejutni a Hyde Parkhoz?

2. Hajnalba indul vissza a gépünk. Milyen az éjjeli közlekedés? Ki lehet jutni?

3. Érdemes-e megvenni a Travelcardot 3 napra utazási opcióval? Amint a térképen néztem gyalog elég közel vannak a nevezetességek egymáshoz! Vagy az ember belefárad már egy idő után?

4. Milyen most kinn az időő? Hogy kell késülni? Itthon most kb 4C van! Iszonyat csipős téli hideg!

Mindenkinek Travel Cardot itthon a Hősök terénél lehet venni, egy utazási irodában! Megírom a pontos címet!

Előre is köszönöm a segítségetek!

Szép Napot!
#97 - eviiii - 10/14/2009 - 12:03
Helo eviii

Sajnos a kérdésedben nem tudok neked segíteni, de leírnád annak az utazási irodaának a címét és a nevét.

Köszi előre is!
#98 - Krisz - 10/18/2009 - 13:56
Szia Norbi!
Itt találod a bérlet árakat:
(nem működő link utólag törölve - admin)
Az a lényeg, hogy azt kell megnézned melyik zónában fogsz lakni és melyikben dolgozni és ennek alapján vehetsz bérletet.
A barátnőmmel mi is készülünk Angliába, ezért eléggé képbe vagyok azt hiszem :)
Dóri
#99 - Dóri - 10/18/2009 - 14:08
Sziasztok! Ki tudja,Budapesten hol lehet London Passt venni?
#100 - melnik l - 11/04/2009 - 12:59
Budapest, Kerepesi út 2. Keleti pályaudvar - Mellow Mood, Keleti turista információs iroda - a honlapjuk szerint lehet náluk London Passt venni.
#101 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/04/2009 - 16:40
Szia,

Csak mint átutazó megyek Londonba.. Reggeli órákban a Gatwickre érkezem,pár órát tudok eltölteni a városban és a Heathrow-ról repülők este tovább.Az érdekelne,hogyan tudnám a legolcsóbban megúszni közlekedésileg?
Mit érdemes vennem?
Az egy napos "off pick" travelcard érvényes a National express-re is vagy oda külön jegy kell?
Előre is köszi a segítséget!
#102 - Csilla - 11/09/2009 - 17:17
Szia Csilla!

Az 1-6 zónás off-peak Travelcard (9:30 után tudod használni) érvényes a Heathrowra való közlekedésre, ha metróval mész (Heathrow Expressre viszont nem, ahogy a Gatwick Expressre sem). Azonban a Gatwick a 6-os zóna határán kívül van, tehát kell venned jegyet a 6-os zónáig (egyébként a repülőtéren lehet Travelcardot is kapni). A Travelcard érvényes a National Rail vonatokra is, a National Express buszokra, ha jól tudom, nem.
#103 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/09/2009 - 18:31
Szia!

köszi a választ!

Akkor ha jól értem lehetséges a National Rail vonatra kiegészítő jegyet venni az 1-6 zónás off-peak travelcard mellé és úgy bejutni pl. a Victoriára? Az 1-6 zónás off-peak travelcard ha jól láttam 7.5 font, mennyi lenne mellé a kiegészítő?
Azt terveztük,hogy beadjuk csomagmegőrzőbe a böröndőket. Ha jól láttam a Victoriánál is van ilyen szolgáltatás..?
köszi
#104 - Csilla - 11/10/2009 - 11:26
sziasztok!!
segítségeteket szeretném kérni...
dec 5 én utazom londonba...meg tudnátok mondani hogy kb milyen idő lesz ott akkor???mennyire lesz hideg????mennyire kell beöltözni????
kössziiiii
#105 - Mary - 11/10/2009 - 17:16
Csilla:

Igen, 7,50 a Travelcard. Van csomagmegörzõ a Victorián, a 7-es, 8-as vágánynál.

A reptérrõl Southern Railway megy, a repülõtér vasútállomásáról, kb 10 percenként, a Victoriára, amelyre szintén érvényes a Travelcard az 1-6 zónán belüli szakaszra. Csakhogy elég "érdekes" a weboldaluk: http://www.southernrailway.com/ beírod, hogy from: Gatwick Airport to: Victoria (London), eszerint 5,50-től 10 Fonting terjed a jegyek ára (Travelcard nélkül), a kiegészítőt nem tudom, azonban ha azt írom be a cél mezőbe, hogy London All Zones Travelcard vagy nem ad ki semmit, vagy 6,50-es árat (ami olcsóbb, mint maga a Travelcard, és még kiegészítőt se számol fel), tehát ezen én nem tudok kiigazodni, de egyszerű: ha mutatod a Travelcardod a pénztárnál, és mondod, hogy a Victoriáig akarsz menni, adnak egy kiegészítő jegyet a zónahatárig.

Mary:

Ennyivel előre még nem lehet tudni, általában Londonban decemberben 3 fokos átlag minimum, és 8 fokos átlag maximumhőmérséklet van, és az egyik legesősebb hónap.
#106 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/10/2009 - 17:45
Szia,
Igen, nekem sem egyértelmű az oldaluk..
Megfogadom a tanácsodat és majd helyben megveszem a jegyeket. Gondolom a vonatra nem kell előre foglalni..
Köszi a segítséget :)
#107 - Csilla - 11/10/2009 - 18:03
köszcsi Tibcsi!! :):):):)
#108 - Mary - 11/10/2009 - 18:29
Hello!
Valaki nem tudna olcsó szállást Londonban (Turnpike Line) (2 felnőtt+1gyerek) nov.28-dec.2-ig? Mire lehet számítani szállás áraknál?
Erre az időre milyen közlekedési "bérletet" érdemes vásárolni? Jól értesültem arról, hogy 10 éven aluli gyerek a közlekedési eszközökön ingyen utazik?
Előre is kszi a segítséget!!!!!
#109 - Timi - 11/12/2009 - 21:42
Sziasztok?
Egy Londonban jártastól kérnék segítséget .Luton repülőtérről dél-londonba az Elephant&Castle-hez milyen módon tudnék eljutni? azt már olvastam h megy vonat parkway állomástól, és még a reptéren ahonnan indul a kék busz a vasútra meg is tudom venni a jegyet....na de hol szálljak le, hogy dél Londonba eljussak? és az ISIC- cardot tudom használni ? előre is köszönöm
#110 - Pancsi - 11/17/2009 - 18:59
Szia!

A lutoni reptérről First Capital Connect vonattal a Brighton felé, a Farringdon állomásig, innen pedig szintén vonattal, Sutton felé az Elephant&Castle állomásig. 37+10 perc. Azonban a First Capital Connectnél épp sztrájk van, tehát attól függ, mikor mész. Itt: http://journeyplanner.tfl.gov.uk beírod, hogy from: Luton airport to: Elepant castle, és láthatod, mielőtt mész, hogy még mindig kiírja-e, hogy "Problems are currently reported on this route", vagy már vége a sztrájknak. Nem tudom van-e diákkedvezmény, és nemzetközi diákra van-e.
#111 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/19/2009 - 14:49
Sziasztok! Olyan valaki segítséget, kérem, aki járt, már Londonban a következő suliba:LONDON MERIDIAN COLLEGE NORTH LONDON
Dwell House
637 Holloway Road
Érdeklődnék mik voltak a tapasztalatai, véleménye? Megérte-e? Mennyibe jött ki a tömegközlekedése /hét?
Köszönöm válaszát, ugyanis készülök 6 hétre ebbe a suliba, januárban!
#112 - Falco - 12/03/2009 - 14:07
Szia Emese! Londonból naponta 3 busz megy Colchesterbe a Victoriáról: http://www.nationalexpress.com
#113 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 12/03/2009 - 15:37
Sziasztok!szeretnék egy kis segitséget kérni..Dec.28-án megyek londonba busszal a victoria bus stationos tesz le onann megy-e busz colchesterbe?és hol lehet nézni járatokat?Mert nem találok semmit...elöre is köszönöm
#114 - Emese - 12/03/2009 - 18:22
Emese, még hányszor válaszoljak? :)
#115 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 12/03/2009 - 18:59
Sziasztok!
Megmondaná valaki mennyibe kerül most 1 db metrójegy? Victoria - St Pancras szakasz. Onnan http://www.megabus.com -al tovább utaznék.
Előre is köszönöm!
#116 - Nadi - 12/14/2009 - 18:59
Üdv!Én 2010 Júniusába mennék Londonba!Az lenne a kérdésem hogy spórolás szempontjából mi az olcsóbb??Luton vagy Gatwick repülőterén leszállni?London belvárosába szeretnék bejutni..A kérdésem az lenne hogy Lutonból melyik a legolcsóbb megoldás a bejutásra??
Köszi
#117 - Zsoltika - 12/14/2009 - 23:31
Nadi: Le van írva itt, hogy 4 Font egy metrójegy, ha viszont van Oyster Cardod akkor 1,60 erre a szakaszra.

Zsoltika: A Gatwick árait láthatod fenn, Lutonból (ki lesz egészítve az oldal ezekkel is): Easybus 8-10 Font, Green Line 14 Fonttól, First Capital Connect vonat 12-15 Font.
#118 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 12/15/2009 - 13:46
köszönöm a gyors választ Tibcsi!Még abba kéne nekem segítség hogy ha Londonba vagyok akkor mit kéne vennem a közlekedéshez!3 napra megyek csütörtök péntek szombat!A Wembley-ig megyek ki,amit ha jól láttam a 3.zónába tartozik!Légyszi ha tudsz segíts nekem!Azt hiszem hogy Lutonból az Easybus-t fogom választani a bejutásra!Köszi
#119 - Zsoltika - 12/15/2009 - 20:14
Jaaah és olvastam egy ilyet...ez nem tudom hogy így van-e még


Heathrow:

A Heathrow repülőtér hivatalos oldala

a belvárostól nyugatra kb. 25 kilométerre
metró (Piccadilly line, Heathrow, Terminal 1,2,3 megálló) London belvárosa felé
(5-9 percenként közlekedik, menetidő a belvárosig kb.50') A jegy ára egy útra
GBP 3 de ha az érkezés napján még más londoni tömegközlekedést is használsz, érdemesebb lehet megvenned a 6 zónás napijegyet (One Day Travelcard), amellyel korlátlanul utazhatsz metróval, vonattal, busszal London területén. Ennek ára 1-6 zónára jelenleg: GBP 6,70 (off peak)
#120 - Zsoltika - 12/15/2009 - 20:19
Köszönöm a választ Tibcsi, azt én is látom hogy "2008-ben 4 fontba kerül" de most 2009 decembere van, és januárban még áremelést is rebesgetnek. De ha 4 akkor 4.
Üdv,
Nadi
#121 - Nadi - 12/16/2009 - 07:28
udvozlok mindenkit ! 21 en repulnek londonba a stansted -re de a H1N1 miatt felek es azon gondolkodom h elhalasztom .valaki tudja mi a helyzet londonba a H1N1 el kapcsolatosan.
udv:orsi
#122 - orsolya - 12/16/2009 - 19:49
Szia Tibcsi!
Tudnál nekem abban segíteni,hogy Getwickről mi lenne a legolcsóbb megoldás Victoriáig??
És esetleg abban,hogy az Oyster card és a Travelcard valójában mikre nyújt kedvezményt és ezek mennyibe kerülnek?
Előre is köszönöm a segítségedet.
#123 - Barbara - 12/16/2009 - 20:07
Bocsi,Gatwick!
#124 - Barbara - 12/16/2009 - 22:35
Barbara: A választ lásd feljebb az oldalon (magában a cikkben), az "Eljutás a londoni repülőterektől London központjába" résznél, a másik kérdésre a választ pedig a "Közlekedés Londonban" résznél.

Nadi: el lett írva, az 2009-ben lenne. 2010-től (Oyster Card nélkül) marad 4, Oyster Carddal pedig 1,80.

orsolya: oltasd be magad, ha félsz :) (bár már lehet, késő) Nem tudom, járvány van-e még ott, mindenesetre 2 hetes hír, hogy meredeken csökkennek az angliai megbetegedések.

zsoltika: jelenleg 4 Font egy metrójegy, nem 3. Ha sokat akarsz utazni, vegyél pl. 3 napos, 1-3, vagy 1-6 zónás Travelcardot (az utóbbi a reptérre érvényes). Ha csak hétköznap 9:30 után, ill. hétvégén használod, olcsóbb off-peak-et venni.
#125 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 12/17/2009 - 14:59
koszonom a valaszod tibcsi
#126 - orsolya - 12/17/2009 - 17:19
SZiasztok!

Jersey-n kellene elintézni egy ügyemet. Kérem aki tud segítsen nekem ebben. Sziasztok
#127 - Crossy - 01/01/2010 - 20:34
Szia Crossy!

Konkrétan mi a kérdésed? Hogy jutsz el oda? Vagy valaki intézzen el valamit? A normandiai Jersey-re gondolsz?
#128 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 01/03/2010 - 01:45
Úgy olvasom, mintha nem lenne már 3 napos Travelcard... Most tényleg megszűnt vagy én vagyok vak?
#129 - pzsi - 01/03/2010 - 15:43
Valóban, 2010-ben megszünt, hamarosan felkerül ez is, és az új árak is.
#130 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 01/03/2010 - 18:27
Sziasztok,
volna pár kérdésem:
1. Ha neten rendelek, 1-2 hónappal előre Southern jegyet, jobban megéri? (a weboldalon ezzel kecsegtetnek, csak aztán nehogy ott helyben is ugyanannyiba kerüljön...)
2. Ugyanez a kérdésem a London Pass-al és a Travelcard-al is...
3. A Canary Wharf negyedben melyik felhőkarcolót lehet látogatni (és nem a legalsó szinti plázákra gondolok...)?
4. A Balham-ról a Clapham South-ra melyik zónás jegy kell? (A tube térképen a Balham pont a 2 és a 3-as zóna határára van berajzolva...)

A válaászokat előre is köszi,
Attila
#131 - atti - 01/05/2010 - 16:32
Szia!

1., 2.: Olcsóbbak, a London Passra 10% kedvezmény van online, a Travelcardra is van valamennyi, de vehetsz London Pass with Travel-t is online.
3. Nem tudok ilyenről.
4. A Balham a 3-as zóna, Clapham South pedig 2-es, és 3-as egyszerre.
#132 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 01/07/2010 - 14:52
Sziasztok!
Februárban utaznánk Londonba 3-4 napra. A szállásunk Dartfordban lenne, ahonnan csak vonattal tudunk Londonba utazni. Tudna vki segíteni abban, hogy mi lenne a leggazdaságosabb megoldás, ha ugye minden nap oda-vissza meg kell járni Dartford-Londont és a belvárosba is szeretnénk metróval utazni. Itt szerintem elég az 1-es, 2-es zóna. Meg ugye Luton reptérről is oda-vissza el kell jutni Dartfordba.
Köszönöm előre is a segítséget!
#133 - pity - 01/09/2010 - 21:23
Szia Tibcsi,
kösz a válaszokat!

Még annyit szertenék kérdezni, hogy az gyakorlatilag mit jelent, hogy a Clapham South egyszerre 2-es és 3-as zóna?
Ha onnan indulok, elég az 1-2 zónás jegy(travelcard)?

Köszi,
Attila
#134 - atti - 01/10/2010 - 13:44
Szia Pity!

Mi később utazunk Londonba mint ti és a mi szállásunk is Dartfordban lesz. Szeretnélek megkérni, hogy ha hazaértetek az útvonalat írd már meg nekem légyszives, nagy segítség lenne nekünk.

Köszi Marcsi
#135 - Marcsi - 01/11/2010 - 13:35
pity, Marcsi: Dartfordba három vasútvonal is megy, a London Bridge-től indul 2 is (Dartford Loop line, és Bexleyheath line), de épp a 6-os zónán kívül van, tehát akár vehetsz 1-6-os Travelcardot (ha csak fél10 után akarsz utazni, akkor off-peaket!), de kell kiegészítő jegyet is venni a zónahatártól Dartfordig. Nem tudom, olcsóbb-e, mint minden nap megvenni a jegyet, nem tudom a vonat árait.

atti: Azt mondtad, a Balham állomásra is szeretnél menni, akkor már 3-as kell, egyébként elég a 2-es.
#136 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 01/11/2010 - 17:15
Köszi Tibcsi!
Kiegészítés, hogy miért úgykérdeztem:
A Gatwick-ról a Balhamra vonattal mennék, a Balham-ról a Clapham South-ra tube (akkor arra 3-as zónajegy kell?)
Viszont minden reggel (mivel ott van a szállásunk) a Clapham South-ról mennénk be a városba (akkor elég az 1-2 zónás?).

Bocsi, ha érthetetlenül fogalmaztam...
Köszi,Attil
#137 - Atti - 01/15/2010 - 20:57
Néhány vonatra (pl. National Rail) is jó a Travelcard, ha a Balhamról mennél valahova, vagy oda mennél, már 3-as kell, ha a Clapham Southról (nem érintesz 3-as zónát), akkor 2-es.
#138 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 01/17/2010 - 17:32
Az elozohoz ekezetek nelkul:
Tudja-e valaki, hogyan lehet egy londoni nyilvanos telefonfulke telefonszama alapjan a fulke pontos cimet megtudni?
#139 - Tibi - 02/03/2010 - 22:39
Sziasztok! tudna valaki segíteni nekem abban, hogy hogyan is jutok el a gatwicki reptérről a London Bridge Stationig? Vonattal? busszal?
sajnos nehezen megy a keresés.
:) melyik olcsóbb?
#140 - Ancika - 02/04/2010 - 00:57
Sziasztok! Meg szeretném kérdezni,hogy lehet-e kutyát vinni londonba? És,hogy mik kellenek hozzá? előre is köszönöm!
#141 - tyson - 02/05/2010 - 14:02
tyson: Drága lehet a szállítása (illetve nem minden légitársaság engedi), illetve hosszú papírmunka van vele (mikrochip, oltások, igazolások), ha ez nincs meg, 6 hónapra karanténba kerül. Itt van leírva minden: http://www.defra.gov.uk/wildlife-pets/pets/travel/pets/procedures/owners.htm

Tibi: talán itt megtudod: http://www.ukpayphone.com/

Ancika: First Capital Connect vonattal Bedford Rail Station felé, kb. 30 perc.
#142 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 02/08/2010 - 18:40
Tibcsi!
Szeretném megkérdezni,hogy ha a gépem egy pémnteki napon 19.25kor száll le Lutonban,és a 20 órás Easy buszra szeretnék foglalni jegyet azt szerinted elérném?(csak kézi poggyászom lesz)vagy ha nem foglalok jegyet előre ott a buszon indulásnál tudok venni?Vagy a 20 órás jegy esetleg jó a következő buszra is?Valamint még azt kérdezném,hogy a lehet venni 3 napos London pass kártyát is?És az jó 1-3 zónában is?Én a Clapham Common lakom,az hányas zóna?Elörem is köszi!:)
Szuper az oldal!Gratula:
#143 - RioF - 02/10/2010 - 14:03
Szia!

Persze, van 3 napos London Pass with Travel, le van itt írva feljebb a cikkrészben, és az ára is, de csak online veheted meg, alapból az 1-6-os zónára érvényes a Travelcard hozzá.
#144 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 02/15/2010 - 00:17
köszönöm a segitségedet Tibcsi!:)
#145 - RioF - 02/16/2010 - 00:45
Szia.
Áprilisban készülünk Londonba. Szeretnék egy meccsre is elmenni de sajnos szombaton jövünk haza (este 2o-kor Lutonról) a meccs pedig 15-kor kezdődik a Tottenham pályán. Csak akkor érnénk ki időben a reptérre ha a pályáról mennénk kocsival. Taxival nem igazán szeretnék menni. Ha ismertek esetleg ott élő magyart (vagy akár angolt is) aki saját kocsijával vállalkozna ilyen fuvarra (természetesen az árban megegyezünk) kérlek jelezzétek.
Köszönöm.
#146 - Stef - 02/18/2010 - 22:25
Sziasztok!Én márciusban utazom Londonba én azt szeretném kérdezdi ,hogy az 2-1 kupon füzetet melyik travelcard-hoz lehet kapni?Köszönöm a válaszotokat.Mi is Dartfordban foglaltunk szállást de lecseréltük mert nagyon messze van.Ha még nem füzetétek ki gondolkozzatok el a cserén.
#147 - Hornyan Nándor - 02/19/2010 - 17:46
Sziasztok,

március végén megyünk 5 napra Londonba, szertném tudni, hogy milyen fizetőeszközt érdemes vinni (egyből fontot vagy eurót és ott átváltani fontra...)valamint hallottam arról, hogy magyarok vállalnak taxis fuvarokat reptérről a szállodáig, ha erről is kaphatnék egy kis infót valakitől, azt megköszönném így előre is.
#148 - Jucorg - 02/23/2010 - 11:47
Sziasztok! Négyen utazunk egy hét múlva Londonba, és a Stansted reptérre érkezünk. Tudnátok segíteni, hogyan lenne a legkönnyebb és legolcsóbb innen eljutnunk a Wembley-ig?
Minden segítséget köszönök!
#149 - Andi - 02/23/2010 - 17:08
Szia,
ugye nem muszáj előre jegyet venni a Lutonról Londonba tartó buszra? Vagy ajánlott?
köszönöm segítséged! Jah, és valaki nem tud ajánlani valami jó kis szállást Londonban?
#150 - poppi - 02/23/2010 - 21:25
Sziasztok!

Szeretném kérdezni hogy a Stanstedről a Victoria állomásra hogyan jutok el legegyszerűbben?Éjjeli 1h-kor utaznék.Köszönöm előre is a választ.:)
#151 - Meli - 03/06/2010 - 18:58
Szia Tibcsi!

Szeretnék érdeklődni,hogy a Gatwick-ról a Victoria-ra Southern-nel mennénk hatan. A Southern weboldalán azt láttam, hogy hatunknak oda-vissza a jegy 54 font. Viszont a jegyeket egy automatából kapjuk meg a Gatwick-on. Nem tudod véletlenül, hogy ezek az automaták merre vannak a reptéren? Vagy hogyan ismerem majd fel?

Köszi

Magdi
#152 - Magdi - 03/06/2010 - 21:56
Sziasztok!
én azt szeretném kérdezni, hogy greenwich mellett lesz a szállásunk, akkor melyik zónára szóló bérletet célszerű vennünk? és az oyster v travel card?

köszönöm! Niki :)
#153 - Nikki - 03/07/2010 - 13:28
Tibcsi:):)
Hálásan köszönöm a sok jó tanácsot, már sokszor megfogadtam őket, megkérdezhetem, hogy honnan vagy ennyire járatos ennyi város életével kapcsolatban? Mit dolgozol?:)
#154 - Ria - 03/14/2010 - 22:00
Udv Mindenkinek!

Ha valakinek segithetek Londoni szallasokkal, transferrel kapcsolatosan hivjon vagy irjon a 30 609 45 25-os szamon vagy az info@eu-transfer.co.uk cimen.
#155 - Szilagyi Edit - 03/24/2010 - 21:27
SZIASZTOK!
Melyik légitársaságnál érdemes repjegyet foglalni?Londonba utaznánk!

Köszönöm
#156 - Mini - 04/06/2010 - 11:53
Sziasztok!

Júniusban megyek 2 hétre Angliába, és lenne egy kérdésem:

1)
Ha Lutonról szeretnék Londonba menni vonattal, és rendelkezem London Pass with Travel kártyával, akkor kell fizetnem a vonatért?
A http://www.londonpass.com/index_transport.asp -on ezt írják: London Pass with Travel is not valid for any express airport trains, such us the Heathrow Express, Gatwick Express, Stansted Express, or National Express trains.

Úgy tudom Luton-nál a Thameslink vasúttársaság szolgáltat, úgyhogy ha jól sejtem a válasz: nem. :(
#157 - Szalai Alex - 04/07/2010 - 12:23
Sziasztok!



A 2 for 1 dologról érdeklődnék.

A honlapjukon - remélem jól- azt olvastam, hogy az Oyster card kivételével szinte mindegyik napi jegy mellé lehet igényelni ilyet. Ez még mindig így lehet? Én off peak jegyet szeretnék, m 9.30 előtt úgysem utazunk sztem.

Kérdésem h ennek a használata cs annyi, hogy itthon kinyomtatom a kívánt napra a kívánt 2 for 1 jegyet, v Londonban kérhetek a jegyirodákban egy kuponfüzetet és mikro veszem az akutális belépőt, mondom, h ezem van, bemutatjuk mind2en az aznapi metrójegyünk, és cs 1et fizetünk?

V van vmi különös teendőnk?

Köszönöm a segítséget előre is!
#158 - Kritti - 04/08/2010 - 08:15
sziasztok!

voltam már londonban 2szer de csak mint turista es barátokkal.most viszont egyedül megyek ki és a külvárosban fogok lakni egy ismerősömnél.
az lenne a kérdésem,hogy közbiztonság szempontjából milyen a külváros?mivel egyedül fogok járkálni fel szeretnék rá készülni lelkiekben.azt tudom hogy este ne nagyon jarkaljak egyedül addig megvan de nappal ugy semmi problema nincsen?mert nem szeretném a 4fal között tölteni a hetet,ha értitek:)

a segitseget előre köszönöm.
#159 - Viki - 05/10/2010 - 19:49
Nem gáz, főleg a turistalátványosságok környékén nem, csak a zsebesekre kell figyelni, mint minden városban. Egyébként meg a külvárosokat nem ismerem, biztosan attól függ, hogy melyik külváros, stb.
#160 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 05/12/2010 - 18:29
Sziasztok! Nagyon hasznos az oldal, köszi minden infot! :) Egy kérdésem viszont lenne: mi 2 gyerekkel utaznánk (6 és 8) jövő héten, és azt tudom, h 10 év alatt ingyenes a tömegközlekedés. De az ellenőrző kapukon hogyan kell velük átmenni? Vagy kell szólni az ellenőröknek oldalt és ők engedik át őket? Ezt nem nagyon értem. Illetve off-peak jegyet veszünk, az ugye jó a buszra is? Előre is hálásan köszönöm a segítséget!! :))
#161 - serlon - 06/05/2010 - 16:02
Szia Tibcsi!
Érdeklődnék, hogy a zónák elosztását hol találom meg, van-e valamilyen térkép-féle, mint pl.a metrótérkép? Ha nincs, kérlek segíts: a szállásunk a Seven Sisters Road-on lesz a Finsburry Park mellett a Pembury hotelban, innen kell majd bejárni az egész várost.Hányas zónájú Travel cardot kell venni; a Heathrow repülőtérre érkezünk és innen metrózunk a szálláshelyre.
Az ISIC diákigazolványra van-e kedvezmény a Travel cardra? 11 napra megyünk, hogy olcsóbb?
Köszönöm a választ: Andi
#162 - Andrea - 06/05/2010 - 20:52
Szia!
Elfelejtettem kérdezni, hogy hajóval szeretnénk Greenwichbe kirándulni, mennyi idő és font oda-vissza az út; egy 17 éves diákom van ISIC igazolvánnyal.
Köszi
#163 - Andrea - 06/05/2010 - 21:14
Sziasztok!
Meg is érkeztünk Londonból, én kérdeztem a gyerekekkel történő metrózást. Ha vki szintén bajban lenne: gyerekekkel a rokkant kapukon kell átmenni.
Szia Andrea!
Megnéztem Neked, hogy merre laktok, még éppen belefértek a 2-es zónába. Tube map minden nagyobb metróállomáson van, világos színben látszanak rajta a zónák.
http://www.london-tube-map.co.uk/london-tube-map/tube-map.jpg
Sajna Travel Card-ban nem vagyok járatos...
Üdv,
serlon
#164 - serlon - 06/14/2010 - 13:31
Sziasztok!
Információt szeretnék kérni, hogy tudok-e a Tower Bridge-től hajókázni a Temzén kb. a Westminster apátságig?
Tudja-e valaki, mennyire gyakori a hajóközlekedés, kb. milyen árra lehet számítani?
Előre is köszönöm.
#165 - utazó - 06/16/2010 - 11:29
Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy lehet a Gatwickről olcsón eljutni a Heathrow-ra.
#166 - Csaba - 06/19/2010 - 11:47
Szia Csaba!
Szerintem először be kell jutnod a Victoria-ra. Hogy hogyan, azt itt meg tudod nézni:
http://www.londonkalauz.hu/london-gatwick-airport-kozlekedes
Onnan pedig metro.
http://www.london-tube-map.co.uk/london-tube-map/tube-map.jpg
Mennyi időd van az átszállásra?
#167 - serlon - 06/21/2010 - 14:31
Köszi Serlon
#168 - Andrea - 06/22/2010 - 19:34
Hello!
Nem átszállásról van szó,hanem a Hounslow centrál megállónál van a szállásunk és úgy gondolnám,hogy a Heathrowról lenne a legegyszerűbb odajutni a Pickadilly vonalon.
Köszi !
#169 - csaba - 06/22/2010 - 21:37
Sziasztok!
A hónap végén utazunk napra Londonba,egy angoltanár szervezte, szállás reggeli-vacsora,repjegy látnivalók stb. Az lenne a kérdésem,
1: hogy rengeteget megyünk a pár nap alatt, gondolom ásványvizre, kajára pl. szendvicsre szükségünk lesz,kb. mennyibe kerülnek, és hol érdemes venni.
2: ócskapiac vagy hasonló zsibvásár van-e amit meg tudunk nézni,esetleg vásárolni, hátha találunk valami jó cuccot.Júli 28 szerdától Aug.2-ig vagyunk kint.
3:mégis mennyi pénzt érdemes kivinni, ha nem kimondottan olcsó London.
4:a pubokban egy sör mibe kerül kb.
Előre is köszönöm ha valaki segitene
#170 - endy - 07/10/2010 - 02:13
én Júl .16 . - án megyek .Nothing Hill közelébe .:)
#171 - lina - 07/11/2010 - 16:45
Szia!

1. pl. tescoban, Londonban is sok van. 1 liter ásványvíz 80-90 penny körül van.

2. Talán a leghíresebb bolhapiac a Camden (Camden Town metrómegálló közelében). Szintén az egyik leghíresebb, a világ egyik leghíresebb bolhapiaca a Portobello Market (szombatonként, metró: Notting Hill Gate, bővebben a Vásárlás Londonban rovatban róla) - errefele vigyázni kell a zsebesekkel! Vagy a Covent Gardent (a metrómegálló neve is ugyanaz) is érdemes megnézni.

3. Nem tudom, attól függ, hol, mit esztek, milyen igényeitek vannak.

4. Egy pint (kb. fél liter) sör egy pubban 3 Fonttól kezdődik, de helye válogatja. Tescoban az is olcsóbb :)
#172 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/13/2010 - 23:32
Sziasztok!
Londonban töltve három napot - mindenképpen szeretnénk eljutni Stonehenge-be. Itthonról szervezett úttal valószínűleg nem fog sikerülni. Nagyon nehezen találjuk a vonattal vagy busszal való odajutást. Ha tud valaki segíteni, kérem, írjon (a költségekről is, ha lehet)! 4 nap múlva indulunk.
Köszönöm szépen!
Erzsi
#173 - Erzsi - 07/25/2010 - 16:30
Szia!

London Waterloo állomástól vonattal Salisbury-ig, kell menni, onnan pedig busszal lehet Stonehenge-be jutni. A vonatjegy ára egy irányba 30-32 Font, a busz pedig 7,50 font retúr. Itt lehet jegyet foglalni vonatra, elvileg így jönnek ki a 30-32-s árak, elméletben nem online foglalva drágább: http://www.buytickets.southwesttrains.co.uk/
#174 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/25/2010 - 20:12
Név:
E-mail: (nem jelenik meg)
Hozzászólás: