Párizs info főmenü

Utazás nyaralás info

Párizs kalauz, látnivalók bemutatása I.

Eiffel-torony | Louvre | Sacré-Coeur, Montmarte | Champs-Élysées | Notre Dame | Hozzászólások

Eiffel-torony / Tour Eiffel

Párizs, Montmarte A világ legismertebb épületét ma Párizstól elválaszthatatlannak tekintjük, de ez nem volt mindig így. Építője, Gustave Eiffel először Barcelonának ajánlotta fel, de a katalán város polgármesterének nem tetszett az ötlet. Végül is Párizsban is nehezen, nagy ellenkezéssel szemben épült fel, de a hatalmas siker igazolta Eiffel vízióját - ma az Eiffel-torony a világ leglátogatottabb fizetős látványossága: 2006-ban közel 7 millió ember ment fel a toronyba, míg megépítése óta több, mint 200 millió. De a kezdeti ellenkezések lekűzdése után sem volt "könnyű élete" a hölgynek: villám csapott bele, szélhámos ócskavas-kereskedők többször is eladták, majd Hitler le akarta bontatni, és fegyvereket akart gyártatni belőle (Hitler egyébként se volt Párizs barátja, a II. világháború végén parancsot adott Párizs felégetésére, de ezt a város kormányzója megtagadta). A 324 méteres torony 1887-es megépítésétől 1930-ig a világ legmagasabb építményének számított. A torony szerkezete 7300 tonnát nyom, és a tervező zsenialitására jellemző, hogy nagy szélben sem leng ki többet 6-7 centiméternél. A torony bámulatos kivilágítása 292 ezer wattos.

A lenyűgöző mérnöki zsenialitással megépített torony 1-2. szintjére lépcsőn, és lifttel, míg a 3. szintre kizárólag a 2. szintről induló lifttel mehetünk fel. A legfelső szintről szép időben akár 70 km-re is ellátni. Számítsunk min. 1 órás, de akár még hosszabb sorban állásra is, ráadásul a 2. szinten újabb sort kell kivárnunk, hogy a legfelső szintre jussunk. Érdemes éjszaka is meglátogatni a tornyot, ekkor minden óra elején 10 percig a sárga kivilágítású torony káprázatos módon, fehér fényekben villog, amit a Mars-mezőn minden este fekvő, piknikező, italozó, és ismerkedő fiatalok hatalmas tapssal, és örömujjongással honorálnak. Szép időben, nappal és éjjel is rengeteg ember van a torony előtti parkban - fiataloknak, és fiatalos idősebbeknek ezt a feelinget sem szabad kihagyni.

Eljutás: Gyalog a Szajna-parton. 6-os metró: Bir Hakeim megálló. 8-as metró: École Militare megálló. RER C: Champ de Mars, Tour Eiffel megálló

Belépő (2010. március 26.-ig): Felvonóval a 2. emeletre 8, a míg a legfelső szintre 13 Eurót kell fizetni. 12-24 éveseknek 6,40 ill. 9,90 Euró. 4 és 11 év közötti gyermekeknek pedig 4 ill. 7,50 Euró. Lépcsőn az 1-2. szintre 4,50 Euró, 12-24 évesek 3,50 Euró, míg 4-11 éveseknek 3 Euró a belépőjegy.

Nyitva tartás: Június 13.-augusztus 31.: 9:00-0:45 (utolsó lift: 00:00-kor, a legfelső szintre: 23:00-kor), más időpontokban 9:30-23:45 (utolsó lift: 23:00-kor, a legfelső szintre: 22:30-kor, a lépcsők ezekben a nem nyári időpontokban csak 18:00-ig tartanak nyitva, utána csak lifttel lehet menni)

Eiffel-torony

Eiffel-torony kép: dhammza

Louvre múzeum / Musée du Louvre

A világ leglátogatottabb (2006-ban 8.3 millió látogatóval), és egyben egyik legnagyobb, legérdekesebb, és leghíresebb múzeuma több, mint 350 ezer műtárgyat tartalmaz. Olyan híres alkotások találhatók itt mint a Mona Lisa, vagy Delacroix festménye, a Szabadság vezeti a népet, vagy például a Milói Vénusz. A Louvre, méretei miatt, egész napos bejárás alkalmával is csak igen felületesen tekinthető, a bejáratnál osztogatott térkép segít abban, hogy legalább a múzeum leghíresebb alkotásait szemügyre tudjuk venni. A hihetetlen gazdagságú gyűjtemény mellett a múzeum épülete, és az 1989-ben hozzáépített, rozsdamentes acélból készített, pontosan 666 üveglapból álló, 21 méter magas piramis is igen szépek, és érdekesek. Az épületek 1190-ben épültek, Fülöp Ágost parancsára erődítménynek. A 16. században I. Ferenc reneszánsz stílusú palotává alakította, majd Napóleon felújíttatta, és múzeumot rendezett be benne, amely a francia polgári forradalom óta a "köznép" számára is látogatható.

Eljutás: Gyalog a Szajna partján. 1-es metró: Palais Royal, Musée du Louvre, vagy Louvre-Rivoli. megálló. 14-es metró: Pyramides megálló (némi gyaloglással)

Belépő (2010): 9,5 Euró, szerdán, és pénteken 18 óra után 6 Euró. Múzeumbérlet érvényes. 18 éven aluliak számára, és 18-25 éves EU-s állampolgárok számára minden időben ingyenes.

Nyitva tartás: 9:00-18:00-ig. Szerdán és pénteken 22 óráig tart nyitva. Keddenként zárva.

Louvre

Louvre fotó: Christopher Chan

Sacré-Coeur, Montmarte

A 130 méter magas Montmarte hegy Párizs legmagasabb pontja, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra. Számos művész élt, és alkotott ebben az inspiratív környezetben, pl. Picasso, Monet, Dali, vagy Van Gogh. A Sacré-Coeur előtt lévő lépcsőn a kilátás mellett sokszor remek zenészek játékát is élvezhetjük. A hangulat itt napközben, és éjjel is fantasztikus. A 234 lépcsőn odavezető út is izgalmas: Párizs egy igen szép részén, fantasztikus házak között követhetjük Amélie útját.

A csodálatos szépségű Sacré-Coeur bazilika, amely egyesek szerint "olyan, mintha cukorból lenne" a francia-porosz háborúban elesett francia katonák emlékére épült, akik lelki üdvéért még ma is folyamatosan imádkoznak a bazilikában. A Sacré-Coeur belső tere nem olyan szép, mint számos más párizsi egyházi épületé, de a hangulat, a kilátás, és a Sacré-Coeur külső homlokzata miatt kihagyhatatlan látnivalónak számít. A Sacré-Coueur 46 évig tartó építkezése 1919-ben fejeződött be.

A negyedben, a lépcsők alján, a híres Pigalle negyedben található a Moulin Rouge, és egyesek szerint Párizs legérdekesebb múzeumának számító Erotika Múzeum is. A Moulin Rouge környéke a prostitúció melegágya, és számos szexshop megjelenési helye.

Eljutás: 2-es metró: Anvers, vagy Pigalle megálló. 12-es metró: Abesses, Jules Jofrin, vagy Pigalle megálló. A metrómegállóktól lépcsőn, Montmartrobus-szal, vagy libegővel juthatunk fel a hegytetőre, és a Sacré-Coeurhöz.

Belépő: Ingyenes belépés

Nyitva tartás: 6:00-22:15

Sacré-Coeur

Sacré-Coeur és Montmarte kép: RichardLowkes

Champs-Élysées

Párizs legnagyobb presztízsű, és legszélesebb sugárútján, a 2 km hosszú Champs-Élysées-n minden valamirevaló márka képviselteti magát csillogó üzleteivel. A világ leghíresebb utcájaként, és leggyönyörűbb sugárútjaként Európa legdrágább bérleti díjaival találkozhatunk itt: egy 1000 négyzetméteres üzlethelyiség bérléséért évi 1,25 millió dollárt kell fizetni. A sugárút számos világhíres eseménynek is helyt ad: itt van a világ leghíresebb kerékpárversenyének, a Tour de France-nak a befutója, itt vonulnak végén július 14.-én, a leghíresebb francia nemzeti ünnepen, Európa legnagyobb katonai parádéja, a díszszemle keretében a katonák (2007-ben már magyarok is), és a gépesített hadi egységek, és hatalmas ünnepségek vannak itt a francia sport sikereikor, pl. amikor a francia labdarúgó-válogatott éppen világbajnokságot, vagy Európa-bajnokságot nyer, vagy épp újévkor. Érdemes nappal, és éjjel végigmenni a Champs-Élysées-n, és magunkba szívni a semmihez sem hasonlítható hangulatot, és a sugárút pezsgését.

Eljutás: Gyalog a Szajna partján, a Concorde tértől, vagy a Louvre-tól, a Tüllériák kertjén át. 1-es metró: Champs-Elysées Clemencau, vagy Concorde megálló. 8-as metró: Concorde megálló. 13-as metró: Champs-Élysées Clemencau megálló

Champs-Élysées

Champs-Élysées kép: Arranging Matches

Notre Dame

A Notre Dame alapkövét 1163-ban fektette le III. Sándor, ezután 170 évig építették. E gótikus remekmű a francia forradalom alatt majdnem teljesen elpusztult, de 1845 és 1878 között az eredeti terveknek megfelelően újjáépítették. 1991-től 2005-ig ismét jelentős renováción esett át a katedrális. A Notre Dame 113 regiszteres, és 5 manuálos nagyorgonáját ma a világ egyik legjobb hangszerének tartják.

A Notre Dame tornyaiba, fárasztó lépcsőzéssel ugyan, de fel lehet menni, ahol vízköpő szörnyek mellől élvezhetjük a párizsi panorámát. A 402 lépcsős túrán 2 pihenőhely is van, és megtekinthetjük a Notre Dame nagyharangját is. A Notre Dame előtti téren található Franciaország 0-ás kilométerköve.

Eljutás: Gyalog a Szajna partján, a Notre Dame a Cité-n áll. 4-es metró: Cité megálló. 1-es metró: St-Michel megálló.

Belépő (2010): A katedrálisba ingyenes a belépés. A toronytúra 8 Euró, 18 éven aluliaknak, és 26 év alatti EU-s állampolgároknak ingyenes. Novembertől márciusig a hónap első vasárnapján ingyenes a belépés. Érvényes a múzeumbérlet.

Nyitva tartás: 08:00-18:45, szombat, vasárnap: 08:00-19:15 (katedrális), 9:30-18:45 (túrák a tornyokba)

Notre Dame

Notre Dame kép: R.Duran

Tovább: Látnivalók, nevezetességek II. - Hozzászólások

Megosztás iwiw üzenőfalon Megosztás Facebookon Megosztás Twitteren

Hozzászólások

163 hozzászólás
Imádom Párizst! :) És jó a leírás is! Tényleg igaz, hogy aki még nem volt, a képek alapján nem tudja elképzelni. Mindenkinek ott a helye! :) Én csak 2 napot voltam, még gimis osztályommal, de idén nyáron több napra megyünk. A 2008-as belépők mennyiben változtak?
#1 - Nori - 03/23/2008 - 09:30
Köszi Nori! A 2008-as árak belépőjegyek árai csak minimális mértékben emelkedtek, hamarosan frissül az oldal az új árakkal.
#2 - utazas-nyaralas.info - 03/23/2008 - 12:16
Nagyon szép város Párizs, És sok szép látványosság van itt.. Sok ember látogat el ide.. Nagyon kedvelt város, és nem csak itt, hanem világszerte is.. Mi nagyon szeretjük!
#3 - evy - 03/24/2008 - 18:56
Jaj, de jó ez a sok infó! Tudnátok segíteni?
Április 15-én a CDG reptéren szállok le délben, majd este fél nyolckor továbbrepülök a hugomhoz, hogy vigyázzak a gyerekeire! Lehet, hogy őrültség, de szeretnék egy kis párizsi hangulatot beszippantani, mert még sosem jártam ott! Nem túl sok pénzt elköltve hova mehetnék el? Leginkább a művésznegyed és a Szajna érdekel. Előre is köszönöm!
#4 - Ildi - 03/28/2008 - 13:18
Nem őrültség végül is. Én is ugyanezt csinálnám, bármilyen városban is lenne ilyen átszállásom. Amit leírok, arra kb. 0 Eurót, vagy max 3-6 Eurót kell költened (ha metrózol), plusz taxi oda-vissza. Szerencséd van, mert Párizsban eléggé egyben vannak az érdekes helyek.

Reménykedj, hogy épp nem fog esni, és hogy nem késik a géped, akkor kb. 1-2 körül ott lehetsz a belvárosban, ha nincs nagy forgalom. Gondolom 6-ra már kinn kell lenni a reptéren, akkor 5-kor azért kéne taxit fogni.

Hát, ami most eszembe jut: vitesd magad a Notre Dame-ig, nézd meg kívülről, és indulj el a Szajna egyik partján a Louvre felé, nézd meg a Louvre-t kívülről (és míg odaérsz, csodáld a Szajnát, és a hidakat), aztán menj át a "második számú" diadalív alatt, ami a Tüllériák kertjéhez vezet, ezen menj át, és ezután, a Concorde-térről a Champs-Elysées-hez, majd a végén a Diadalívhez jutsz. Innen el tudsz menni az Eiffel-toronyig, bár kicsit messze van, alternatíva, hogy itt kicsit metrózz. Ez szerintem kb. 1-1,5-2 órás program volt eddig, ha nem mentél el az Eiffel-toronyig, és igen csak magadba szívhatod a hangulatot. :) És akkor ha még van idő, vagy e helyett, és akkor ha van idő, akkor utána járod be az említett utat, felmehetsz metróval a művésznegyedbe, a Montmarte-ra, a Sacre-Coeur-höz. Ez akkor érdemes, ha szép idő van, hogy láss is valamit a kilátásból. Ha kilátás érdekel még, felmehetsz a Notre Dame-ra, vagy a Diadalívre is, talán így áprilisban nem lesz akkora sor (meg persze az Eiffel-toronyra, de ott azért esélyes a nagy sor). Vagy csak járkálj a Latin-negyedben, vagy a belvárosban össze-vissza, az a módszer is hangulatos :)

Remélem, minél több dolgot sikerült megnézni, és beszámolsz majd, hogy mit sikerült látnod, és hogy tetszett. :) Ha még van kérdésed, írj!
#5 - utazas-nyaralas.info - 03/28/2008 - 15:26
Ja, azt írtam, hogy taxival menj, nem tudom miért, az kicsit drága lenne, inkább RER-rel. :)
#6 - utazas-nyaralas.info - 03/29/2008 - 02:42
Segitseget kernek.
Hogy jutok el a legegyszerubben a CDG repterrol Disneylendbe?
#7 - L.Eri - 04/01/2008 - 08:34
20 percenként indulnak onnan Disneylandbe közvetlen buszok:

http://www.vea.fr/uk/index.asp
#8 - utazas-nyaralas.info - 04/01/2008 - 08:50
Nagyon köszönöm a biztatást, hogy talán mégsem olyan nagy őrültség ez a villám-városnézés! Köszi a tippeket is! Biztosan tudom használni őket!
Nem beszélek franciául, vajon az angollal mennyire tudok ott boldogulni? Jobban járok, ha előre leírom a kérdéseimet franciául?- Bár a válasszal nem mennék sokra, de talán így könnyebb lenne megvenni a jegyeket...
#9 - Ildi - 04/02/2008 - 10:47
Hát én úgy tapasztaltam, hogy ott mindenki beszél angolul, aki emberekkel foglalkozik. Abban a városban, ahova a világon a legtöbb turista megy.. A "two tickets, please" dolgokat meg pláne értik. A villám-városnézés főleg a kis távolságok miatt nem megvalósíthatatlan.
#10 - utazas-nyaralas.info - 04/02/2008 - 13:03
Én egy hónapot "tanultam" kint Párizs mellett Versailles-ban. Aki egyszer ott volt, szerintem többet nem akar hazajönni. Az emberek kedvesek, a környezet szebb, jobb. Amint tehetem visszamegyek oda, és ott maradok:P :D
#11 - Dóri - 04/15/2008 - 19:40
Helló!
Mi a feleségemmel a 10. házassági évfordulónkon voltunk Párizsban. Én nem nagyon lelkesedtem Franciaországért és Párizsért, de a párom nagyon el szeretett volna oda jutni. Na akkor gondoltam meglepem ezzel. Csak az utazás előtt 3 nappal tudta meg, hogy utazunk. Én is vártam már, de nem voltam olyan lelkes, mint ő, mert elég rossz képet festettek nekem a franciákról, hogy arrogánsak és nem szeretnek megszólalni más nyelven. Ez eléggé ijesztő volt nekem, mert egy szót sem tudok franciául. Odaértünk, és kellemes csalódás volt számomra az egész. Az emberek segítőkészek, ha megszólítottunk valakit, és nem beszélt angolul, hát kézzel, lábbal mutogatta el azt, amit tudni szerettünk volna. És a város, hát az lenyűgöző. Ennyi csodaszép épületet még nem láttam egy helyen, és nem csak a híres dolgokra gondolok, mint a Louvre, az Eiffel, vagy a Notre Dame. A belváros egésze gyönyörű. Minden épület többszáz éves, vagy legalábbis annak tűnik. S én bár nem elleneztem az utazást, örültem is neki, hogy megyünk, de ha rajtam múlik, más lett volna az uticél. Így gondoltam az utazás előtt. Most pedig, hogy már hazajöttünk, és volt időm átgondolni a történteket, legszívesebben azonnal visszamennék, sőt szeretnék odaköltözni. De azt hiszem ez most megvalósíthatatlan. Szóval ezt a várost meg kell nézni, és tényleg megér egy misét. Vagy még többet is. :)))
#12 - Jani - 05/12/2008 - 22:46
Köszi az érdekes, élménydús beszámolót! Egyébként én is ezt éreztem, miután/amikor Párizsban voltam.. Nagyon-nagyon tetszett minden része, tényleg egyszerűen az egész, úgy ahogy van szép, úgy gondoltam, hogy ez a világ legszebb városa, vissza akartam menni, vagy akár leélni az életem! Nagyon rossz volt otthagyni. Még mindig így gondolom, de hát természetesen ez a "szerelem" idővel elhalványult, szóval már nem érzem rosszul magam, hogy nem vagyok ott.
#13 - utazas-nyaralas.info - 05/13/2008 - 00:07
Sziasztok Águs vagyok, nemsokára megyek Párizsba a lányommal. Tudna-e valaki segiteni abban, hogy most mennyibe kerül a metro, vagy buszjegy, érdemes-e pár napos bérletet vásárolni, és hogy a CDG reptérről mivel a legegyszerübb a Louvre-ig eljutni? És még egy kérdés, tudna-e valaki segiteni hol találok jó és nem tul drága motelt.. közel a louvre-hoz vagy az Eiffel-toronyhoz.

Köszönöm a segitséget.
#14 - Águs - 05/17/2008 - 16:25
Szia!

A T+ jegy érvényes metróra (itt korlátlan számú átszállással vehető igénybe), buszra, és RER-re is. Ára 1,50 Euró. Hogy érdemes-e többnapos bérletet vásárolni, azt nektek kell eldönteni, hogy mennyit fogtok utazni Párizsban. Mindenesetre a 10 db-os gyüjtőjegy, ami 11,10 Euró, biztos megéri. Ha olcsó motelt keresel, azt javaslom, nézd meg itt az oldalon a szállás rovatot.

CDG-től a Louvre-ig: elég sok lehetőség van, pl. RER B-vel, amely a 3-as termináltól közlekedik. Ha nem oda érkezel, akkor ingyen busz szállít oda, a Paris Airport Shutlle Bus. Az 1-es terminálnál a 22-es kaput kell keresni, és a busz 2-es vonalára kell szállni, a 2A-nál a 8-as, 2B-nél a 6-os kapu kell, és ezeknél a termináloknál pedig a 3-as vonalra kell szállni. A 2C, 2D, és 3-as terminálnál pedig a "Paris par train" táblát kell követni, hogy megérkezz a RER-hez. A buszról, ha az 1-es terminálnál szállsz fel rá, a Roissypôle, a 2A, 2B terminálnál pedig a "TGV&RER" megállóban kell leszállni. A RER-ről pedig érdemes a Chatelet Les Halles megállóban leszállni, ahonnan gyalog elérhető a Louvre, így nem kell még kétszer átszállni.
#15 - utazas-nyaralas.info - 05/18/2008 - 15:52
Hello!
Tavaly sikerült először eljutnom Párizsba, idén pedig újra tervezek egy 3 napos látogatást. Mint korábban is írták már, én is "szerelmes lettem" ebbe a helybe:) Tavaly utazási irodával, busszal látogattam a városba, idén egyénileg szeretném megoldani.

Ezt az oldalt nagyon hasznosnak találom, köszönöm az infokat. Viszont a metró bérletekkel gondban vagyok. Addig értem, hogy zónákra van felosztva Párizs és a bérletárak eltérőek 1-3 és 1-6 zónában. Sajnos a zónákra és árakra az interneten különböző adatokat találtam. Létezik olyan oldal, ahol a vonalszámozásról(1-14), megállókról, metro és RER különbségekről megbízható és érthető infót találok?
Létezik 3 napos bérlet (1-6. zóna) 40 €-ért (elvileg :)), de ezzel már a RER is használható?
Metroval a Montmarte-nál, Eiffel-torony környékénél,La Défense negyednél távolabb nem kívánunk menni (Disneyland-et, Versaille-t nem tervezem). Erre megéri 1-6 zónás bérletet venni, vagy elég lenne az 1-3-ig felhasználható.
A repülő viszont az Orlyra ér be (erre is jár a metro vagy RER-t kell használni)?

Előre is köszönöm a segítséget! Így remélhetőleg nem ott kell kitapasztalni a párizsi metrózás buktatóit....természetesen a saját időnk és pénztárcánk kárára. :)
#16 - Zsuzska - 05/21/2008 - 12:23
Kedves Zsuzska!
Itt nagyon jó információkat találsz:
http://utazas-nyaralas.info/parizs/
Az 1-3-ig használható bérlet bőven elég, ami messzebb van már külváros. Érvényes metróra, buszra, RER-re, a Sacre Coeur siklóra és az egyetlen villamosvonalra. Az Orly-ról busszal egészen a város közepéig lehet menni kb. 8-9 €. A jegyet az első metróállomáson érdemes megvenni, feltétlenül kérjetek személyenként térképet.
#17 - Éva - 05/21/2008 - 18:56
Kicsit kevertem, a Paris visite bérletet vegyétek meg az első metróállomáson. A 3 napos megéri. Még kedvezményeket is ad sokhelyre.
Ezen a lapon még metró térkép is van (a szuper tanácsok mellett, az árak nem frissek egy kicsit magasabbak): (az általad betett link moderálva, mivel az az oldal, amikor elindult, egy az egyben lemásolta az utazas-nyaralas.info tartalmát, szólnom kellett, hogy változtassa meg a tartalmat. Egyébként köszi szépen Zsuzska nevében is a választ - a szerk.)
Minden jót! Éva
#18 - Éva - 05/21/2008 - 19:07
Igen, az 1-3-as zónába való bőven elég, ezzel szinte minden elérhető, még a Sacre Coeuer, és a La Defense is, pedig az azért a többihez képest viszonylag messze van. Fel is raktam egy zónatérképet az Útikalauz, utazási tippek, és tanácsok rovatba. Ez a Paris Visite kártya, érvényes az összes közlekedési eszközre, így a RER-re is.

A többi kérdésre pedig a válasz: A vonalszámozásnak nem igazán tudom, hogy van-e bármi jelentősége. Ami hasznos, hogy ami számozva van, az mind metró, betűkkel pedig a RER-t jelölik.

A RER és a metró különbsége: a RER nem metró, funkciójában a mi hévünkhöz van a közel, a belvárost, és Párizs külvárosait köti össze. Én 2 hét alatt egyszer sem használtam, nem volt rá szükség.

Az Orlyról RER megy. A már említett útikalauz rovatban, itt az oldalon, találhatsz metró-, és RER-térképet is.
#19 - utazas-nyaralas.info - 05/21/2008 - 21:27
nagyon jo de tegyetek suritett valtozatba legyszives
#20 - zsolti - 05/22/2008 - 18:57
Sziasztok!

Köszi mindenkinek a hozzászólást és a segítséget! Azóta még én is nézegettem és ezt az oldalat találtam: http://ratp.fr/ Igaz nem magyar, de itt nagyon sok info fenn van és remélhetőleg még aktuálisak. Köszönöm a segítséget, nagyon hasznos ez honlap. Ha visszaértem, akkor szívesen beszámolok és ha én is tudok majd segíteni, akkor kérdezzetek nyugodtan :)
#21 - Zsuzska - 05/22/2008 - 23:41
Sziasztok!

Ajánlották nekem a MIJE ifjúsági/B&B szállást. MIt tudtok róla?
#22 - mara - 05/25/2008 - 08:04
Szia!

http://www.mije.com/paris_individuels_uk.html#hotels
a címe, itt lehet szobát foglalni is. 4 ágyas szobában 1 éjszaka 29 Euró, és nő az ár egészen az 1 ágyas szobáig, amikor már 47 Euró. Éttermében 10,50 Euróért teljes ebédet lehet kapni. 3 MIJE hostel is van Párizsban, és a vélemények szerint, egész jó, tehát nem egy lerobbant ifjúsági szállást kell elképzelni. Nagyon régi, "regényes" épületről van szó, de a szobák viszonylag jók.
#23 - utazas-nyaralas.info - 05/25/2008 - 13:00
Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm az infót.
#24 - mara - 05/25/2008 - 18:57
Párizs.... A legjobb hely sztem..én nagyon élveztem,mikor ott lehettem...Sztem jobb hely,mint London :)
#25 - Domka - 06/01/2008 - 15:36
Nagyon jó leírás, mielőtt elmegyek Párizsba meg tudom nézni a híres épületeket, és leírást is találok, ez nagyon jó!
#26 - beat - 06/06/2008 - 07:36
Sziasztok!

Tudna nekem segiteni vki? Nem talaltam arrol infot, hogy mennyibe kerul egy ejszakai szajnai hajozas? elore kell jegyet venni? A masik kerdesem az lenne hogy erdemes e lefoglalni neten a repteri transzferre a jegyet? olcsobb ugy(13euro-ert lattam)?vagy ott is eleg ha megveszem?

valaszokat elore is koszi
#27 - Juci - 06/12/2008 - 10:31
Helloztok!
Figyeljetek amikor még kicsi voltam nagyon sokat utaztunk Parisba mert ott lakott a mamám, minden nyáron kimentünk oda és az a fura hogy akkor oly sokszor voltam ott ugyan mégis soha nem untam meg Parist. És most ott élek. Ahova tartozom mert ha anyukám nem jött volna ell onnan akkor ott is nevelkedtem volna fel.
#28 - Tóth Péter - 06/12/2008 - 15:47
Juci:
http://www.bateaux-mouches.fr - ez a legrégebbi párizsi városnéző-hajó üzemeltető cégnek a honlapja. De franciául van.. Egyébként pedig az árakról még itt tájékozódhatsz:

http://en.parisvision.com/12-night-cruise-river-seine.htm?Affiliate=3295c72cb1
http://www.viator.com/Paris-tours/Cruises-Sailing-and-Water-Tours/d479-g3
#29 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/14/2008 - 22:40
ÉN utoljára '98-ban voltam Párizsba. 3 napra. Egyből beleszerettem! Azóta minden álmom az volt, hogy kijussak. Akkor 8 éves voltam, de akkora hatással volt rám az a 3 nap, hogy második nyelvnek a franciát választottam, és most hogy elballagok a gimiből, sikerült összegyűjtenem annyi pénzt, hogy újra kijussak. Augusztus 13.-án indulok. Már alig várom!!! Már most elkezdtem a bepakolást. Tudom ez egy kicsit mániás dolog, de már alig győzőm kivárni... J'adore Paris!
#30 - betti - 06/17/2008 - 22:55
Sziasztok! Nyáron megyek Párizsba, a 18at is most fogom betölteni, rá pár napra utazom. Ugye a legtöbb múzeum 18 év alatt ingyenes. Szerintetek rendesek lesznek és ha egy hete múltam beengednek belépő nélkül? Vagy vannak annyira szemetek?
#31 - Marci - 06/21/2008 - 18:00
Sziasztok!

Imádom a bolhapiacokat, és hallottam a Clignancourt bolhapiacról. Tudtok nekem ihnfót adni? Mikor érdemes oda menni? Hogy lehet eljutni oda? Ilyesmi érdekelne. Előre is köszönöm.
#32 - mara - 06/22/2008 - 08:58
Marci: Hát ez jó kérdés. :) Tényleg nem tudom.. 18 év alatt az 18 év alattat jelent, és biztos elkérnek valami igazolványt, szóval majd a különböző helyeken kiderül, hogy beengednek-e ingyen.

mara: Ez a Les Puces, a világ legnagyobb bolhapiaca, bővebben az Üzletek, Vásárlás Párizsban rovatban írtam most erről, ott olvashatsz ezekről, az utolsó leírás az.
#33 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/22/2008 - 15:12
Merci beaucoup. Nagyon szépen köszönöm.
#34 - mara - 06/23/2008 - 19:41
Sziasztok! Ősszel szeretnék a lányommal Párizsba utazni. A kérdésem az lenne, hogy tud-e valaki abban segíteni, hogy az élelemiszer árak ott hogy alakulnak. Pl. tej, tejtermék, péksütemény, üdítő. Sajna egyáltalán nem vagyok képbe ezekkel az árakkal, mivel még sose jártam Párizsba. De alig várom már hogy lássam :)
#35 - Vivien - 06/29/2008 - 14:25
Nagyon drágák. Ugyanakkor vannak bizonyos szupermarketek (G20, Leader Price, városszerte számos üzlettel), ahol szinte magyarországi árakon lehet vásárolni. De megéri szerintem hogy pár napig többet költötök élelmiszerre. :)
#36 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/29/2008 - 15:35
Két éve voltam Párizsban...ott ünnepeltem a harmincadik szülinapom.Nagy álmom vált valóra,hogy eljuthattam ebbe a csodálatos városba..Mindenkinek csak ajánlani tudom,hogy menjen el és nézze meg!!!!Párizs több misét is megér nemcsak egyet..Jövőre ismét megyek!!!!!!
#37 - Manka - 07/06/2008 - 21:18
Nagyon korrekt írás!Egy honapja voltunk Párizsban,minden amit itt olvastam megállja a helyét.Ajánlom mindenkinek,gyönyörű minden.Az első olyan város számomra ahol minden csodálatos!Kenderesi János.
#38 - Kenderesi János - 07/07/2008 - 10:02
Ételekről szólva, tudtok javasolni vmit amit feltétlen meg kell kóstolni? (bagette, sajton kívül). Köszönöm. Mara
#39 - mara - 07/09/2008 - 18:12
Tudna nekem valaki segíteni hogy mennyibe kerül a belépő Disneylandbe? Ezen az oldalon is más van mint máshol és már nem tudok kiigazodni vajon mennyibe kerül és hol lehet hiteles aktuális árakat megtudni. 2 felnőtt és 3 gyerek: 12 9 és 6 évesek belépő ára érdekel.
#40 - Lőrinczné H. Szilvia - 07/26/2008 - 00:33
Sziasztok!
a www.ratp.info weboldalon azt olvastam, hogy a t+ jegyek Párizson belül használhatók az RER-re is. Viszont nem részletezik, hogy mi számít Párizson belülnek. Tudnátok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm.
#41 - mara - 08/16/2008 - 12:01
Sziasztok!
Mi jövőre szeretnénk Párizsba menni (nyaralni)1 hétre.Szeretném megérdeklődni,hogy Párizsból Disneyland-be hogy lehet eljutni?Mennyibe kerülnek a belépők?TUd valaki valami nagyon olcsó jó szállást ajánlani(mi csak aludni mennénk a a szállásra,na meg tisztálkodni.Amúgy meg kirándulnánk,emiatt nem kell extra szuper felszerelt szállás.Mennyire drága az étkezés?Mit érdemes megkostolni?Na és nem utolsó sorban szerintetek mennyi költőpénzt érdemes vinni 2 felnőttnek és 1 gyereknek ha megszeretnénk nézni az Eiffel tornyot vagyis felszeretnénk menni a tetejére,a Louvre-t,a Notre-Dame-ot(bemenni),Disneylandot,stb...na meg+ a kaja vagy érdemesebb megszervezett,utazási irodán keresztül menni,akkor tudjuk előre az árakat?Szerintetek?Várom a válaszokat!
Köszi előre is
Anita
#42 - Anita - 08/29/2008 - 17:35
Bocsi az elöbbi hibákért!Gyorssan írtam...:)
#43 - Anita - 08/29/2008 - 17:38
Sziasztok!

Én is most készülök Párizsba. nagyon hasznos infókat tudtam meg itt, köszönet érte. Arra lennék kiváncsi hogy az óriáskerékre mennyi a belépő, és hogy mennyi ideig tart, mert én mindenképpen ki szeretném próbálni, de csoporttal megyek és a Louvre mellett nem tudom belefér-e az időben, mert csak 2 napot töltünk párizsban.
#44 - judit - 09/02/2008 - 09:56
Én idén nyáron voltam az osztályommal, és azt kell mondjam a franciákat nagyon nem szeretem de Párizs... a legjobban az tetszett mikor éjjel kiültünk a notre dame elé és azon vitatkoztunk h szimmetrikus-e vagy nem:) (végül kidrült h nem), és a szajna parti esték... leírhatatlan. egy örök élmény volt:)
#45 - zsugabubus - 09/08/2008 - 23:14
Sziasztok!2hét múlva megyünk Párizsba,és amit feltétlen meg szeretnék nézni az Jim Morrison sírja.Hogy tudom megközelíteni legegyszerűbben a Pére-Lachaise temetőt?
#46 - Ritus - 09/11/2008 - 10:41
Lemaradt a köszönet.Bocsánat!:KÖSZI A SEGÍTSÉGET!
#47 - Ritus - 09/11/2008 - 10:48
Ritus: talán még nem késő, és benne vagy a 2 hétben: 2-es, 3-as metró, Pére Lachaise állomás.

Anita: neked még biztos nem késő, ha jövőre mész: a Disneylandba RERA4-el lehet eljutni, az a végállomása.
#48 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 09/24/2008 - 00:55
Én még csak most megyek el de remélem nagyon sok mindent megtudok nézni alig várom már!!!Valaki megtudja mondani milyen árak vannak ott gondolom drágák!!!???Köszi
#49 - Gerda - 10/01/2008 - 12:40
Sziasztok!

Július legvégén voltam én is Párizsban, és nagyon sokat köszönhetek ennek az oldalnak, mert nagyon jól feltudtam készülni.
4 napot töltöttem ott, és mindenkinek mekeg szívvel ajánlom, mert nagyon kevés városban lehet ilyen jól eltölteni azokat a napokat. Bennem leginkább a Sacré-Coeur hagyott nyomot, a kilátás, a zenészek, az az atmoszféra, csodálatos.
Szóval, irány Párizs!
#50 - Kata - 10/10/2008 - 10:49
Gerda: az árakról bővebben az útikalauz, utazási tippek, és tanácsok rovatban. Egyébként a nevezetességek szerintem nem annyira drágák, ill. érdemes múzeumbelépőt venni, élelmiszereket pedig érdemes különböző diszkontokban venni.

Kata: örülök, hogy tetszett Párizs, és hogy hasznos információkat találtál itt.
#51 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 10/11/2008 - 03:53
kicsit meglepödtem azon, hogy 18 éven aluliaknak a Louvre mindig ingyenes...biztos ez???
#52 - Anilla - 10/23/2008 - 19:48
Igen, ez abszolút 1000 százalék. :)
#53 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 10/23/2008 - 20:30
Én áprilisban megyek Párizsba 6 napra:D Az iskola rendezte,és elmegyünk Disneylandbe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Összesen: 63 000 forintért megyek:)De csak havonta kell 10000 ft-ot fizetni,és önellárós!!!KIRÁLY!!!!
#54 - Jenna - 10/24/2008 - 13:32
Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy a Beauvais repülőtértől Bagnoletbe hogy lehetne a legkönnyebben eljutni?? Köszönöm
#55 - Adri - 10/31/2008 - 18:23
Szia!

A párizsi metrón bagnoleti megálló a 3-as vonalon lévő Porte de Bagnolet, vagy a Gallieni megálló.

A Beauvais-ról a busztranszfer az 1-es metró Porte Maillot megállójához érkezik. Az 1-es metróval a 10. megállónál, a Chateletnél kell leszállni, itt lehet az 1-esről átszállni a 11-es metróra, majd a 11-esről a 4. megállónál, a Répiblique-nél kell leszállni, és itt lehet átszállni a 3-as metróra, amellyel 5 vagy 6 megállót kell menni.
#56 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/04/2008 - 03:19
Köszönöm a segítséget! Nem egy közeli szállás, úgyhogy úgy néz ki valami közelebbit választunk:)
#57 - Adri - 11/08/2008 - 11:00
Nem tudná valaki megmondnai, hogy igaz e az, hogy a Louvre 26 éven aluli fiatalok számára péntek esténként 18 óra után ingyenes? Köszönöm előre is!
#58 - Dani - 11/15/2008 - 12:39
Dani: igen, nem hazudtunk. :) Ugyanez van a Louvre hivatalos oldalán is. ( http://www.louvre.fr/llv/pratique/tarifs.jsp?tarif=1 )
#59 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/15/2008 - 19:23
Köszönöm az infót! Igen már én is látom, és elhiszem:)csak az a gond, hogy 26-án megyek Párizsba, ami Karácsony, akkor viszont gondolom minden zárva van.
#60 - Dani - 11/16/2008 - 11:25
26.-án nyitva van a Louvre, csak 25.-én van zárva, az Eiffel-torony, és az Orsay múzeum is nyitva van, tehát gondolom hasonló módon a legtöbb többi nevezetesség is.
#61 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/16/2008 - 16:37
Köszönöm szépen a segítséget! Nagyon jó az oldal, sok hasznos információt találtam!
#62 - Dani - 11/18/2008 - 17:29
sziasztok! Rengeteg hasznos info,csodálatos ez az oldal! Barátnőmmel januárban megyünk Párizsba 2 napra.Csak jövünk-megyünk:) Ahogy olvastam a Notre Dame-tól érdemes kezdeni a városlátogatást és a Szajna parton sétálva az Eiffel-toronyig sok látnivaló van. (pontosan mi is?:) szóval a kérdéseim..
Az Orly reptérről délelőtt hogyan lehet eljutni a Notre Dame-hoz? és hajnalban hogyan lehet eljutni az Eiffel-toronytól az Orly reptérig? Légyszíves irjatok jegyárakat is. Köszönöm szépen! (ha esetleg valakinek jobb ötlete van az városlátogatási útvonalra az légyszi irja meg,köszi!)
#63 - petya26 - 11/18/2008 - 20:00
Szia!
Örülök, hogy tetszik az oldal! :) A válaszokat az útikalauz rovatba írtam, a hozzászólásokhoz, mert inkább odaillik: http://utazas-nyaralas.info/parizs/utikalauz.html



#64 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/19/2008 - 14:43
Még egy számomra fontos kérdés:) Lehet a Louvre-ban fényképezni? aki tudja kérem írja meg! köszönöm
#65 - Dani - 11/26/2008 - 19:38
Igen, a Louvre-ban lehet fényképezni (vaku nélkül)! Ill. néhány helyen a múzeumban vannak "NO PHOTO" figyelmeztetések - ott nem.
#66 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/28/2008 - 16:03
Köszönöm a segítséget ismét!!
#67 - Dani - 11/29/2008 - 13:02
Sziasztok!
En es a baratnom januar 2-an megyunk Parizsba 3 napra. Mi Londonbol megyunk Eurostarral. Az lenne a kerdesem, h. a Gare du Nordrol ha megyunk varost nezni, akkor is eleg ez a 1-3 zonas metrojegy? A szallasunk is kozel van a vonatallomashoz, szoval sokat kell ide utaznunk, ha jol emlekszem ez a 10-es zonaban van. Tudnatok segiteni ebben? Elore is koszi.
#68 - Ingrid - 12/13/2008 - 13:08
Szia!

A Gare du Nord az 1-es zónában van. A másik dolgot, amit írtál, nem értem, ne haragudj. Gondolom ott is az 1-es zónára gondoltál, mert csak 6 zóna van, és ha közel van a vasútállomáshoz, pláne nem lehet "10-es zónában". Azt se értem, hogy ha közel van, miért kell sokat utazni.
#69 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 12/14/2008 - 22:32
Tudna valaki segíteni abban, hogy Párizsba ideiglenes személyivel el lehet e utazni?? Fontos! Köszönöm előre is!!
#70 - P - 12/22/2008 - 15:54
Nincs sehol semmilyen határellenőrzés, személyi, vagy útlevél csak egy esetleges igazoltatás esetére kell, vagy arra, hogy a repülőtéren igazoljuk, hogy a miénk-e a repülőjegy. Az ideiglenes személyi igazolvány, amikor még volt határellenőrzés, az EU-ba való beutazásra az EUvonal weboldal szerint jó volt, talán az ilyen esetekre is megfelelő lesz.
#71 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 12/24/2008 - 22:04
Én áprilisba megyek Párizsba 5 napra de már alig várom.:)
Állandóan nézem az oldalt de egyszerűn el sem tudom képzelni, hogy milyen lehet ott lenni. Főleg a látványosságokat várom és az Orsay múzeumot.:)
#72 - Gossip Girl - 12/27/2008 - 00:18
Heló Mindenki!
Segítségeteket kérném!
Január elején munkáltatóm jóvoltából 5 hétre Párizsba költözöm... :)
Kérdésem lenne, hogy mit, milyen sorrendben, és hogyan látogassak meg? (tömegközlekedés, bérlet, stb.) Munkanapokon kb. 1/2 6 körül végzek majd, így a elsőre a sötétben is látványos és élvezhető dolgok érdekelnének. Aztán a hétvégékre jöhet a zsúfolt program... Kb. a 3. hét végére várom a nejem látogatását, addigra profinak kellene legyek, hogy mit is érdemes megnéznie! Gondolom a helyi kollégák is ellátnak majd infókkal, de érdekelnének a Ti tapasztalaitok is. Várom javaslataitokat! by T
#73 - Tib - 12/28/2008 - 23:02
Sziasztok!
Mi idén nyáron tervezünk egy párizsi nyaralást egyénileg,érdekelne tudna-e valaki elfogadható áron szállást javasolni,vagy hogy hol lehetne utánajárni az áraknak.
#74 - betti - 01/02/2009 - 20:03
Tib: Szerintem a sorrend mindegy. :) Itt meg a látnivalók oldalakon láthatod, hogy mik a "legkötelezőbb" látnivalók, de Párizsban aztán van minden, mindenkinek. A legtöbb nevezetesség egyébként nagyon közel van egymáshoz, gyalog is elérhető, Párizs belvárosa igen kicsi. Éjjel látványos pl. az Eiffel-torony, a Champs-Élysées, a kilátások (pl. Eiffel-toronyról, Montmarte-ról), a Défense-negyed, a Szajna-part, stb.

Mivel te hosszabb időre mész, neked nem Paris Visite kell, hanem bérlet, Carte Orange (1 hónapra 55,10 Euró), visszahozza az árát ha csak 1 nap kétszer utazol is.

betti: az összes szálloda árai: http://www.hotelscombined.com/?a_aid=a580567d "city"-be beírni, hogy "Paris".
#75 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 01/05/2009 - 02:31
Muzeum bérlet ára mennyi? S ha megveszem akkor azokba muzeumokba ahová érvényes ingyenes a belépés?
#76 - Kertész Donát - 01/20/2009 - 12:01
A férjemmel megyek február végén.Mi soha nem akartunk repülőre ülni nagyon félünk de tudtam mindíg ha Párizs akkor irány! én képek alapján is szerelmes vagyok belé! Őt befizették így hát kihagyhatatlan! mit nézzünk meg feltétlenül szerintetek?? alig várom!
#77 - völgyesi veronika - 01/24/2009 - 11:49
Fantasztikus az oldal! Gratulalok! Keszulok Parizsba a nyaron csoporttal es erdekelne a Szajnai hajozas. Amit fennebb lattam az egy kicsit draga (36 eur. 2.30 perc)Van esetleg rovidebb es olcsobb. Elore is kosz!
#78 - Henriette - 01/25/2009 - 16:09
Sziasztok! Febr. 24-én, kedden átutazunk Párizson repülővel, a CDG 2D terminálon lesz az átszállás - és kb 5 óra szabadidőnk lesz. Mindenképpen szeretnénk ezalatt bemenni a városba és megnézni egy kicsit Párizst. Láttam a RER menetrendjét, jól értelmezem,hogy ez keresztül megy a városon? A St. Michele Notre Dame megállóig javasolták, hogy menjünk. Ez azt jelenti, hogy átszállás nélkül azzal az egy járművel odáig el tudunk jutni? Mivel nem tudunk franciául, és kevés lesz az időnk - ezért nem szeretnénk belebonyolódni se a metróba, se más járművel való utazásba. Úgy terveztük, hogy egy adott megállónál leszállunk, és ott egy körsétát tennénk gyalog - úgy, hogy könnyedén vissza tudjunk találni ugyanahhoz a megállóhoz, hogy nehogy eltévedjünk. Mit javasoltok, hogy kb. 1,5-2 órába mi fér bele? Milyen útvonalon menjünk, és mit nézzünk meg ot(mit fogunk látni útközben) ott? Ha lehet, szeretnénk látni az Eiffel tornyot is , akár távolról is - nem akarunk felmenni rá vagy az aljához. Ez onnan lehetséges? Ha ezt az utat tesszük meg a RER-rel, mennyit kell fizetnünk oda-vissza? Előre is köszi a segítséget. Éva
#79 - Éva - 02/13/2009 - 17:50
Szia!

A RER B-ről valóban a St. Michel-Notre Dame-on érdemes leszállni. A RER nem megy keresztül a városon olyan értelemben, hogy látni fogod Párizst, mert egy idő után alagútban megy. Igen, átszállás nélkül eljuthatsz a repülőtérről a St. Michel-Notre Dame-ig. Oda-vissza az út kb. 16-18 Euró.

Ha szeretsz gyalogolni, és nincs nagyon rossz idő, biztos vagyok benne, hogy ennyi időre a legjobb megoldás, a legérdekesebb, és ami alatt a legtöbbet látni fogod, ha a Notre Dame-tól (ott van szinte közvetlenül a RER-megállónál, miután leszálltál, és átmentél a hídon a Cité-re) elgyalogolsz az Eiffel-toronyig (4 km, 1,5-2 órába bele kell, hogy férjen): egyszerűen a Szajna parton kell menni végig, így rengeteg mindent láthatsz a Szajna két partján, érezheted a hangulatot, és ha akarsz, tehetsz kitérőt a Champs-Elysées-re is (ez azonban elég hosszú kitérő, a 2 órából biztos kicsúszol). Csak figyeld a táblákat, vagy térképet, mert pl. a Louvre-ig kis kitérőt kell tenni, az Eiffel-torony természetesen nem teljesen a parton van, stb. Egy hasonló kérdésre már válaszoltam, tehát nézd meg az "Útikalauz, utazási tippek, és tanácsok" rovat #36-os hozzászólását, ahol leírtam a gyaloglást a Notre Dame, és az Eiffel-torony között, és a kitérőt is.

Azonban valószínüleg nem lesz idő visszagyalogolni, ezért az Eiffel-toronynál (Champs de Mars Tour Eiffel megálló) visszafele egy másik RER-re, a RER C-re kell szállni, azzal visszamenni a St. Michel-Notre Dame-ig (1,6 EUR a jegy), ahol fel lehet szállni a RER B-re, vissza a CDG-ra.(vagy taxi a Notre Dame-ig). 2 órába ezzel együtt is belefér, csak figyelni kell, hogy nem szabad hosszú időket nézelődni, de felelőséget nem vállalok :) Esetleg ki lehet hagyni a Notre Dame, vagy a Louvre, stb. megtekintését. Ha van kérdésed, írj! Mindenesetre itt egy gyalogos útvonalterv, és látod térképen, amit leírtam: http://tinyurl.com/c6ngd6 (ebben nincs benne a kitérő a Champs-Elysées-re, szerintem nem férne bele)

Igaz, ez így nem körséta, ahogy mondtad, mert visszafele RER-rel kell menni, de lehetetlen eltévedni! Ha körsétát akarsz, nem hiszem, hogy belefér az Eiffel-torony, akkor esetleg el lehet menni a Louvre-ig, aztán vissza.
#80 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 02/13/2009 - 19:15
Köszönöm szépen! Sajnos a gyalogos útvonalterv nem nyílik meg valamiért. De ez így is nagy segítség. Még egyszer köszönöm! Éva
#81 - Éva - 02/15/2009 - 15:55
Sziasztok!
A 25 év alatti belépőt útlevélfelmutatásával magyar állampolgárok is igénybe vehetik, vagy az csak a franciákra vonatkozik?Köszönöm, Szabina
#82 - Szabina - 02/18/2009 - 13:36
Éva: bejön az, csak kicsit várni kell, míg a térkép után az útvonalterv is betöltődik.

Szabina: mindenki igénybe veheti.
#83 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 02/18/2009 - 14:33
Sziasztok! egy kérdésem lenne. volt már valakinek a szállása a Davy Crockett Ranch-en? Disneyland-től 15 percre van kb. Úgy tudod hogy ilyen faházas, de kíváncsi vagyok a véleményekre, azoktól akik voltak már ott.
#84 - Bea_Angel - 02/21/2009 - 23:05
Próbáltam többször is. Nem várakozási idő kérdése, hanem ezt írja ki.
(...)
Éva


#85 - Éva - 02/22/2009 - 12:41
Éva: akkor az internetkapcsolattal, vagy böngészővel lehet baj, nekem mindig bejön, innen, és máshonnan is.
#86 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 02/22/2009 - 21:51
Két kérdésben kérek segítséget.
Versailles-ben a parkba is kell belépőt venni?
A louvr ban a piramishoz hogyan, mennyiért tudunk eljutni?
Köszi az információt!
Karesz
#87 - Karesz - 02/24/2009 - 16:31
Le van írva feljebb, hogy lehet a Louvre-hoz eljutni, és mennyi a belépőjegy. Ha csak a piramisokat akarjátok megnézni, az kívül van, ahhoz nem kell belépőjegy. Versailles-ban csak a kertekbe nem kell belépő!
#88 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 02/24/2009 - 16:57
Először utazunk Párizsba és a transzfer felől szeretnék érdeklődni. Tudtok-e ajánlani nekem olyan transzfer-céget, aki megbízható? Esetleg el lehet-e érni interneten keresztül? Mit kell tudni róluk?
Előre is köszi, nagyon jó ez az oldal! Noémi
#89 - Bíró Noémi - 03/02/2009 - 10:28
Szia!

Melyik párizsi repülőtérre érkezel? A repülőterekről való bejutás elolvasható az "Útikalauz, utazási tippek, és tanácsok" rovatban.
#90 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 03/02/2009 - 17:09
juliusban megyek a családommal 11 napra Párizsba. A repülönk az Orly-ra érkezik. Innen hogy lehet a legkönnyebben bejutni a Hotel de la Terrasse-höz.
#91 - Szeip Gábor - 03/08/2009 - 15:11
Gábor: az Orlyról pl. RER C-vel kell indulni (követni kell a "Paris by train" táblát, ami egy buszhoz visz, amelyről át lehet szállni a RER-re) majd a RER-ről leszállni a Saint-Michel állomáson kell, itt lehet átszállni a 4-es metróra, melynek az egyik végállomása a Porte de Clignancourt, mely közel van a Hotel de la Terasse-hoz (67 Rue Letort).
#92 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 03/17/2009 - 02:28
Sziasztok!
Engem ez a Disneyland dolog érdekelne... mi 3 napra mennék, ha az utazós napokat nem számoljuk bele...
Szóval hogyan tudnánk a leggyorsabban eljutni oda és milyenek ott az árak?
Köszönöm!:)
#93 - Niki - 04/12/2009 - 13:16
Szia!

A Disneylandről a "Látnivalók Párizs környékén" rovatban olvashatsz.
#94 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 04/12/2009 - 18:26
Sziasztok

Nyár közepén megyek vissza a ködös albion egyik legködösebb csücskébe, Skóciába. Tudom, hogy semmire sem elég 1nap, de én mégis meg szeretnék szállni, egy napot(na jó, max. kettőt) sétálni az Eiffel torony és Diadalív lábánál.
Nagyon sok szálláslehetőséget találtam, de mindegyik vagy drága vagy messze van a nevezetességektől, vagy csak gyanúsan szegényes volt a website-juk.

A személyes tapasztalatokban bízom leginkább, úgyhogy ha valakinek van egy jólbevált kismotelje a belváros közelében 4fő részére(100euro alatt) kérem ossza meg velem.

Előre is köszönöm a segítséget
#95 - Highlander - 04/15/2009 - 14:36
Azt hiszem találtam az ínyemnek való szállást. És csak az "olcsó hotel, szálloda" opciót kellett böngésznem egy kicsit ezen az oldalon.
Mindenesetre várom a személyes tapasztalatokat(mint mondtam, szerintem mindennél többet ér) -- van még időm lefoglalni :)

Köszönet az oldal szerkesztőinek
#96 - Highlander - 04/15/2009 - 15:00
Sziasztok!
Én most utazom Malagára, lesz kb. 6 üres órám, és nagyon szeretném ha be tudnék jutni Párizsba.Ildikó hozzászólását olvastam ,Ő is ilyen tanácsokat kért, nem tudom ,neki hogyan sikerült? Sajnos én nem beszélek nyelveket, ezért nehezebb lesz biztosan.Tud nekem valaki segíteni,hogyan tudnék a legegyszerübben eljutni pl. a Diadalívhez?(nem taxival).CDG reptérröl .
Esetleg ha van aki, szintén május 5.én repül, 12-20 ig szabad és kijönne a városba velem ,nagyon örülnék.
Elöre is köszönöm a segítséget!
#97 - Éva - 04/23/2009 - 15:59
Az előbbi levelemben rosszul írtam, nem odafele, hanem a visszaúton, május 21-én lesz 8 szabad órám....
Forster Gáborné
#98 - Éva - 04/24/2009 - 12:44
Szeretném megtudni, hogy a három napos Paris visite bérlet mennyibe kerül és kitudok-e vele jutni VERSAILLES-be?
#99 - Timi - 04/26/2009 - 20:46
Én szálodát vezetek Párizsban már 10 éve. Szenzációs az a város és még mindig csodálattal nézem a nevezetességeket pedig már láttam párszor! De a párizsi rakpart és a parlament akkor sincs olyan szép mint a magyar!!
#100 - Buri Krisztián - 05/05/2009 - 19:51
Timi: le van írva az útikalauz, utazási tippek, és tanácsok" rovatba. Sajnos Versailles-ba az 1-3. zónás nem jó.
#101 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 05/08/2009 - 15:31
Aki szállást keres, én csak ajánlani tudom, hogy ne erre költse a pénzét. Az éjszakákat kivéve egyetlen percet sem töltötök majd a szobában. Akárhány napot is töltötök Párizsban, mindennap lejárjátok a lábatokat, gyönyörködtök és a varázs hatása alatt nem érzitek olyan hamar a fájdalmat:D:) Majd hazafelé:) Nem túlzok amikor azt mondom, vonszoltam a lábamat 3 nap séta után:) de megérte, minden megtett km:)
szállásügyben mi az apartmann-t választottuk és nagyon jól megvoltunk:)
(spam-link)
Üdv Mindenkinek aki Párizsba készül
készüljetek fel: Szerelembe estek:D
#102 - Reni - 05/13/2009 - 23:48
Én három éve voltam Párizsban először. Akkor úgy gondoltam többé nem jutok el megegyszer ide. Utolsó este az Eiffel torony lábánál kicsit elsírtam magam, és gondoltban elbúcsúztam Párizstól. Június 10-én újra Párizsban leszek, és hálát adok Istennek, hogy ez nekem újra megadatik.
Ilona
#103 - Battáné Buzás Ilona - 05/14/2009 - 15:06
Köszönöm Tibcsi nagyon jó az olal!
#104 - Timi - 05/14/2009 - 19:59
nekem az eiffeltorony a kedvencem de még soha nem jartam párizsba
#105 - b.barbara - 05/15/2009 - 12:22
1985-ben voltam Párizsban, azóta eltelt több mint 20 év távlatában is mély nyomot hagyott bennem, egy álom volt.
#106 - József - 05/28/2009 - 08:51
A párommal 1 hete érkeztünk haza Párizsból 4 napot töltöttünk ott el ,ami ara volt elég ,hogy jó néhány látnivalót megnézzünk!
Olyan élményekben volt részünk
,hogy a mai napig hatása alatt állunk!

Párizsról lehet beszélni,de csak akkor érti meg az ember ha ÁTÉLTE AZT A NYÜZSGÉST,HANGULATOT STB
Párizst látni kell!!!!!!!!!!

Az ár persze nem Magyarországi ,de nem azért megyünk ki ,hogy ott spóroljunk.

A franciákról annyit az utunk során 2 olyan helyivel találkoztunk aki felsőbbrendűnek tartotta magát! (Le is fényképeztem őket!)

A többiek pedig segítőkészek voltak bármiben!
Kellemesen csalódtunk bennük,nem igaz az ,hogy a franciák goromba emberek!

A jegyárakról ha kérdeznek szívesen beszámolok
pl -szajnai hajókázás 12euró
-eiffel torony csúcs -liftel 13 euró
-gyalogosan 4,5 euró

-disneyland 62 euró

ezek az árak természetesen /fő

#107 - K.jani - 06/08/2009 - 21:10
Sziasztok!

Engem az érdekelne, hogy milyen lehetőségek vannak Párizsban, vagy környékén kempingezni. Milyenek az árak? Messze vannak-e a várostól? Meg ilyenek...
Köszönöm a segítséget!
#108 - Vikka - 06/18/2009 - 23:20
#109 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/19/2009 - 22:47
Köszönöm szépen!

És Te javaslod a kempinget? Vagy tudsz róla valamit mondani?
Még egyszer köszi!
#110 - Vikka - 06/20/2009 - 00:02
nagyon tetszik az oldal. Rengeteg segítséget találtam..gratulálok a szerkesztőnek!
Én most 26.-án megyek Párizsba.. Sajnos 5 napra és ebből kettőt utazni fogunk mert busszal megyünk sulival.. és már most fáj a szivem , hogy rengeteg látnivalót nem fogok látni.. fanciát tanulok és a nyelvet és a kultúrájukat, történelmüket is imádom.. Várom , hogy ott lehessek.. Fényképezek és úgy látom elég sok fotót fogok tudni készíteni , nagy lehetőség Párizs minden fényképésznek azthiszem :) Úgyhogy csak ajánlani tudom még így is , hogy sose jártam még ott korábban.
Az lenne a kérdésem , hogy tényleg elég nehéz feljutni az Eiffel-toronyba ? Állítólag rengeteget kell sorban állni. És ha igen megéri e a várakozást ??
#111 - fanna - 06/21/2009 - 22:20
fanna: Attól függ, mikor akartok felmenni, jún. 26.-án már elég nagy a sor, de főleg sötétedés környékén. Megéri a várakozást, de a Montparnasse-torony se rossz, ott pedig nem kell sokat sorban állni. Valóban, Párizsban remek fényképeket lehet készíteni, megszámlálhatatlanul sok jó téma van. :)

Vikka: nem voltam még kempingben Párizs közelében. :) Ha olcsóbb, nyilván megéri, de valószínűleg nincsenek túl közel a belvároshoz (metróval áthidalható, ha a 2-es zónán belül van, egyébként pedig RER..)
#112 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/22/2009 - 12:14
A következőkben kérném a szíves segítségeteket: egy szerencse folytán Párizsba utazhatok, bár az eltöltendő idő meglehetősen rövid: Pénteken délben száll le a gépem és vasárnap reggel már utazom is vissza. Viszont nagyon szeretném a legtöbb lehetőleg nemcsak a legfontosabb nevezetességeket meglátogatni, már el is terveztem, hogy egy percet sem szeretnék elvesztegetni, egész álló nap úton szeretnék lenni és minél többet látni, magamba szívni! És persze a legolcsóbb módszert - a gyaloglást tervezem. Szerintetek, ha pénteken kora délután érkezem, akkor felesleges 2 napos metróbérletet vennem, esetleg a szombati napra egy egynapos bérletet vennem.
Én így tervezem: Pénteken ugye egy félnapom lesz, lehetőleg azonnal a belvárosba vitetem magam, és ott eltölteném a napot, és szombaton pedig szintén ott lennék, majd délután a Montmartre-ra mennék. Ebben az esetben megéri-e szombatra egy egynapos metróbérletet vennem, vagy elég csak a Montmartre-ig egy sima jegyet?

Ti mit csinálnátok e rövidke idő alatt Párizsban?
#113 - Peti - 06/27/2009 - 22:02
Felesleges szerintem így a metróbérlet, az kb. 5 jegy árának felel meg 1 napra. Szerintem ennyi idő alatt végigmehetsz a belvároson (a Notre Dame-tól az Eiffel-toronyig, a Champs-Elysées-n keresztül), és láthatsz rengeteg nevezetességet, ill. pár belvároson kívüli nevezetességet is (pl. Montmarte), felmehetsz este egyik nap az Eiffel-toronyba, másik nap a Montparnasse-toronyba, és érdemes éjszaka a Szajna parján is mászkálni.
#114 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/28/2009 - 20:25
Köszi a választ, szerintem sem éri meg egy napra sem metróbérletet vennem..
Végül is a belvároson kívül szerintetek ennyi idő alatt a Montmartre (Sacre Coeur, Moulin Rouge) nevezetességein kívül milyen belvárosonkívüli más nevezetességet célszerű még megnézni? Esetleg a parkok közül melyiket ajánlod?
#115 - Peti - 06/29/2009 - 20:36
Nem tudom, mennyire férnek bele, de pl. La Défense-negyed, ha érdekel az építészet, és szép felhőkarcolók, és érdemes a Montparnasse-toronyba felmenni, vagy a temető, ha érdekel, a parkok közül szép a Luxembourg-kert, ill. úgyis átmész a Tüllériák kertjén, ha a Louvre-tól mész a Champs-Elysées felé.
#116 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 06/30/2009 - 16:10
Köszi, remélem beleférnek mind:)
Még egy kérdés: elég sok helyen láttam, hogy 26 év alattiaknak olcsóbb egy pár helyre a belépő: sajnos fransziául kicsit beszélek csak, azt hogy mondjuk, hogy:
"Kérek egy 26 alatti belépőt"

Egyébként a Louvre-ról sajnos idő hiányában le kell mondanom, pontosabban csak kívülről nézném meg, de végigjárni sajnos nem lesz időm, viszont pl az Orsay Múzeumba szerinted érdemes bemenni - gondolom annak a bejárásához elég pár óra, nem?
#117 - Peti - 06/30/2009 - 20:09
Sziasztok!
Én afelől érdeklődnék, hogy volt-e valaki a hónap első vasárnapján a Louvre-ban. Én pont augusztus elején mennék. És ugye minden hónap első vasárnapján ingyenes a Louvre. Nagy sor van olyankor?
#118 - Nóri - 07/04/2009 - 17:22
Sziasztok!
Nóri, mindig nagy a sor,de van egy jó hírem ,nagyon gyorsan halad.Mi pénteken voltunk amikor kedvezményes ,nagyon sokan voltak de nagyon hamar bejutottunk.A hónap első vasárnapja az ingyenes, én is így tudom.
#119 - ami - 07/04/2009 - 19:24
Sziasztok,
lenne egy kérdésem:) Disney Land érdekelne főleg, hogy tudunk oda eljutni tömegközlekedéssel. Amit találtunk, mind valamelyik reptérről induló busz. Elvileg, ha jól láttam van arrafele metró, kérdés teljesen kimegy-e oda, vagy van valami csatlakozás amiről tudni kéne:)
Emellett szeretném megköszönni az oldal üzemeltetőinek, a leírások nagyon jók és sokat segítenek. Londonban is hatalmas segítség voltatok :)
Segítségeteket előre is köszönöm!
#120 - Bernadett - 07/05/2009 - 23:48
Bernadett: Erről a Látnivalók Párizs környékén rovatban olvashatsz, megy oda RER is.

Peti: angolul beszélnek, vagy mutatsz neki egy diákigazolványt/személyit. Az Orsay nem akkora mint a Louvre.
#121 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/06/2009 - 15:07
Tibcsi, köszi a választ!
Olvastam, hogy a Rou de Mouftard -on a Concorde tér közelében (ahol egy gyönyörű mecset is van), hamisítatlan boltok, kis terek is vannak... nos az interaktív térképen ezt sajnos nem találtam meg: tudnátok segíteni?:)
#122 - Peti - 07/08/2009 - 23:34
Szia!

A Rue de Mouffetard-ra gondolsz talán, de az nem a Concorde-tér közelében van. Ez egy utcai piac. 7-es metró: Censier Daubenton megálló. A Jardin des Plantestől van 500 méterre, tovább a Szajnától befele a városba.
#123 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/09/2009 - 16:52
Igen, akkor lehet félreértettem, és csekkoltam, tényleg ott van, ahol mondod!Köszönöm az értékes hozzászólásokat és segítséged, Tibcsi, tényéeg hasznosnak bizonyultak...majd elsül, mennyire is tudom alkalmazni az itt megszerzett infókat...holnap repülök;)
#124 - Peti - 07/09/2009 - 21:52
Nagyon olcsó szálláshelyet keresek Párizsban. Tudnátok segiteni nekem? esetleg konkrét tapasztalattal, kipróbált hely stb. Előre is köszönöm!
#125 - Noemi - 07/16/2009 - 15:58
Nos, megérkeztem Párizsból, nagyon jó időt fogtam ki és mindent meg tudtam nézni, amit meg szerettem volna!

Viszont a jeggyel kapcsolatban szerintem nem volt elég egyértelmű, amit írtál: mert azt nem írtad, hogy a 90 percen belül útmegszakítás is lehetséges-e... én a belvárosból akartam a mondmartre-ra menni, aztán pedig vissza: nos ebben az esetben is érvényes egyetlen darab jegy?

A Louvre-ba és a Notre Damba ingyen jutottam be, egészen pontosan a toronyba!!!

Köszönöm az értékes hozzászólásokat, sok segítséget kaptam a honlap infóiból!!!
#126 - Peti - 07/16/2009 - 16:42
Örülök, hogy hasznos információkat találtál itt, és jó volt az idő (ott sajnos gyakran esik :)). Nem, ha kimész a metróból úgy már nem érvényes 1 jegy, mert egyszerűen nem tudsz már visszamenni a kapun, nem enged be azzal a jeggyel, ha nem mész ki, visszafordulhatsz, átszállhatsz, leszállhatsz minden megállónál, aztán visszaszállhatsz, amit akarsz.. 18 éven aluli vagy, azért jutottál be ingyen a Notre Dame tornyába, vagy más miatt?
#127 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/16/2009 - 16:49
A közlekedéshez visszatérve: CDG-re érkeztem 12 órakor, viszont majdnem egy óra kellett, hogy a RER-re jegyet vehessek-egyszerűen akkora sor volt, az autómaták pedig nem nagyon akarták elfogadni az érméket.. A lényeg, hogy Gare du Nord-ig mentem, majd gyalog fel a Montmartre-ra, ott lényegében eltöltöttem a fél napot, majd le a PIgalle-ig, onnan pedig gyalog a Louvre-ig..szerencsém volt, mert 26 alatti fiataloknak (25 vagyok), ingyen volt aznap a bemenet egészen 10-ig...
másnap pedig maradt a többi, az Eiffel, az a körüli látnivalók egytől egyig, majd gyalog a diadalívtől végig a Champs Elysén a Concorde térig, onnan szintén gyalog a hidakon át, majd a Citén a látnivalókig, majd onnan a Hotel de Ville és a Bellville negyeden át a Pere Lachaise temető és a Pompidou központ környéki látnivalók következtek - mind gyalog.. majd délután a Latin negyed és a Luxembourg kert következett, ott kb el is telt a nap, de este koraeste még jutott idő, hogy végigálljam a sort a Notre Dame tornyaiba (26 alatti EU állampolgároknak ingyen van!!)..
másnap reggep pedig már csak a reptére mentem ki...:)
nagyjából ennyire jutott időm: igaz a mondás: aki 3 hónapot tölt egy idegen városban: nem lát semmit, aki 3 hetet, az már lát valamit, és aki 3 napot tölt, az már mindent lát;)
#128 - Peti - 07/16/2009 - 23:18
Köszi a beszámolót! :) Jól csináltad. :) 26 éven alul ingyen van? 2 éve még nem így volt. Köszi! Igen, ha valaki jó kondiban van, Párizsban elég gyorsan, elég sok mindent meg lehet nézni, bár még maradt 1-2 jó hely :) Eiffel/Montparnasse toronyba (sötétedéskor) nem mentél fel? Nagyon nagy élmény az, az egyik legjobb Párizsban.
#129 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 07/18/2009 - 16:33
Szívesen! :) Nos, az Eiffel toronyba felmentem - lépcsőn, még nem volt annyira sötét, de egyszerűen lélegzetelállító volt a kilátás!! A Montparnasse toronyba nem mentem fel, de a Notre Dame-ból is ugyanez a kilátás fogadott!!Igen, pár nevezetesség biztos kimaradt (pl. Invalidusokra csak picit jutott idő és most jutott eszembe, hogy a Louvre-ban is kimaradt pár festmény :(
Ha legközelebb visszamegyek, legalább tudom, mivel kell kezdeni.... természetesen a Montmartre-al, számomra megunhatatlan:)
#130 - Peti - 07/18/2009 - 23:13
Szia!

Én aug 14-17ig megyek Párizsba, és sajnos rájöttem, hogy aug 15-e ünnepnap a franciáknál, ami az én szombati napom lenne, teli múzeum-látogatásokkal. Az lenne a kérdésem, hogy ezt mennyire veszik komolyan a múzeumok nyitvatartása terén? Ugyanis erre a napra terveztem be a Louvre-t, a Pantheont, és a Diadalívet egyelőre, de még más nevezetességek is szóba jöhetnek idő közben. Légyszi segíts ebben nekem, ha tudsz, mivel a neten nem találtam meg minden nevezetességnél az ünnepnapi nyitvatartást! Köszönöm szépen előre is a válaszodat!
#131 - Kata - 07/27/2009 - 08:47
Sziasztok!

Én érdeklődtem tegnap az ünnepnapi nyitvatartással kapcsolatban, és azt szeretném kérni, hogy ha valakinek van infoja a nevezetességek nyitvatartásáról ünnepnapon, akkor légyszi írja meg, mert ehhez kell igazítanom a programokat!

amúgy én is szeretnék csatlakozni az előttem szólókhoz: NAGYON JÓ AZ OLDAL!!! RENGETEG SEGÍTSÉGET NYÚJTOTT MÁR NEKEM!!! KÖSZÖNÖM!!!

az ünnepnappal kapcsolatban pedig várom a segítségeteket! előre is köszönöm!

Kata
#132 - Kata - 07/28/2009 - 08:06
Köszönet a sok hasznos infóért. A kérdésem az lenne, hogy a villanyhálózat azonos e az itthonival, vagyis, ha viszünk pl. hajszárítót, használhatjuk-e? Köszönöm.
#133 - Amama - 07/28/2009 - 11:18
Sziasztok!
A parommal kamionsoforok vagyunk es vasarnap Parizs kozeleben leszunk. Az a kerdesem, hogy kamionnal mennyire kozel tudnank megallni az Eiffel toronyhoz? Ugy ertem, hogy hol tudnank buszra szallni vagy akar gyalogosan megkozeliteni?
Elore is koszonom.
Blanki
#134 - Blanki - 08/08/2009 - 02:02
Sziasztok!
Nekem is nagyon tetszik az oldal, én októberben fogok Párizsba menni, és épp tervezgetem, hogy mit nézzek meg.

Találtam néhány francia oldalt (sajnos nem tudok franciául, de volt angol verzió) és azt olvastam, hogy április 4-től minden 26 év alatti EU állampolgárnak ingyenes a belépés egy csomó múzeumba, és műemlékhez. Erről ti is hallottatok? A francia kulturális minisztérium honlapján is van erre vonatkozó hír, de az franciául van.(júlis 31-ei hír Mitterranddal) Meg van egy lista is, hogy hová lehet elvileg ingyen bemenni.
http://www.culture.gouv.fr/
http://www.culture.gouv.fr/culture/regions/regions_grat.htm
Aki tud franciául, az jó lenne, ha megerősítené. Tényleg ingyenes, vagy csak álmodom? :-)
Előre is köszi mindenkinek!
Üdv!
Márti
#135 - Márti - 08/09/2009 - 10:17
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. USAba utazunk jövő csüt-ön párizsi (CDG) átszállással. Este 21.30-kor érkezik a gép Párizsba és másnap 10.30kor indul.
Milyen programot tudnátok javasolni erre az időszakra (10 óra kb)? Éjszaka és hajnal áll rendelkezésünkre, gondolom nyitva alig lesz valami, de esetleg hova érdemes betérni (enni, inni, pihenni - nem szállás), mit lehet megnézni?
USAból visszafelé pedig napközben lesz majd a csatlakozásig 7 óránk.
Köszönöm előre is a javaslatokat, tippeket! Gabi
#136 - Gabriella - 08/15/2009 - 12:21
Sziasztok!

Okotberben egy hetvegere megyunk Parizsba es Paris-BEAUVAIS -ban szall le a gepunk. Tud valaki valamilyen Bus-t ami a city centre (Louvre, Eiffel Torony)-nal rak le minket?
Illetve, hogyan lehet leggyorsabban eljutni es vissza DisneyLand-be a varosbol?
Koszi!
#137 - David - 08/16/2009 - 15:11
Sziasztok! Októberben lesz szerencsém 7 napot eltölteni Párizsban. Azt szeretném kérdezni, hogy legolcsóbban hogy tudunk bejutni a Beauvais repülőtérről? Köszönöm előre is!
#138 - k8j6 - 08/19/2009 - 11:04
Sziasztok! Októberben szerencsém lesz 5 napot párizsban tölteni. A főbb nevezetességeket már kiírtam, de szeretnék még többet tudni. Melyek azok a helyek, ahol felnőtt nő és 14 éves lány egyaránt jól érzi magát?
#139 - Timikee - 08/25/2009 - 19:30
Sziasztok,

Három hét múlva öt napra megyek Párizsba.Van esetleg valaki aki tudna nekem segíteni abban,hogy a CDG reptérről hogyan jutok leggyorsabban be a városba, továbbá,hogy az öt napra is tudok e Paris Visit Card-ot venni, ill. azzal mit hogyan tudok igénybe venni..valszeg a külvárosban lesz a szállásom.Tehát a leggazdaságosabb megoldást keresem!Előre is köszönöm a segítséget!! :)
#140 - Manka - 08/27/2009 - 12:18
Szia Timikee,

Én tegnap jöttem haza Párizsból, ahol 4 gyönyörü napot töltöttem. Engem kizárolag a városnézés érdekelt, és lehet hogy 38 évesen a gusztusom már nem egyezik feltétlenül egy 14 éves lány elképzeléseivel :), de azért adnék egy pár tippet:

- szerintem az Eiffel torony látogatását nem szabad kihagyni, és ha már ott vagytok feltétlenül menjetek fel a legtetejére. A kilátás lélegzetelállitó, úgy nappal mint este/éjszaka is.
- egy másik hely ahol szintén csodálatos a kilátás a Sacré-Coeur. Külömben maga a bazilika is nagyon szép, de gondolom ezt már kiirtad magatoknak.
- óránként vannak hajókirándulások a Szajnán. Mivel a legtöbb nevezetesség a Szajna partján van, az egész olyan mint egy nagyon érdekes, egy órába tömöritett városnézés.
- valahol a Szajna partján esténként rendeznek szabadtéri táncos összejöveteleket. Föleg latin-amerikai zene van, de nem csak. Pontosán már nem tudom hol van, úgy rémlik hogy a Jussieu egyetem előtti rakparton, de a hajókiránduláson megmutatját nektek.
- menjetek el este a Pont Des Arts-ra. Ez egy sétáló-hid a Louvre és az Institut de France között, ahol a fiatalok piknikeznek esténként. Fantasztikus a hangulat.
- Párizsnak van egy érdekes bicikli-bérlési rendszere. Kicsit nehezebb az elején amig megtanulod hogyan is kezelni az automatát, de utána már könnyen megy. 300 méterenként vannak kölcsönzö-állomások, és az elsö 30 perc mindig ingyenes. A második félóra 1 euro, a harmadik 2 euro, stb. Szóval ha 30 percenként cserélgeted a bringát, akkor ingyen van és ha túlléped, akkor sem nagyon drága. Nagyon jó megoldás ha nincs kedvetek olyan sokat gyalogolni és azért biciklin azért szebb az ide-oda utazgatás mint metróval (például a Eiffel toronytól a Notre-Dame-ig vagy a Diadalív-ig)
- a Luxembourg park nagyon szép és ha jó idö van, tele van emberekkel akik itt piknikelnek.
- a Disneyland biztos nagyon fog tetszeni a lányodnak. Én nem voltam, de ismerösök mesélték akik ott voltak és el voltak ragadtatva töle, pedig már nem gyerekek :) Mindenesetre úgy tervezd hogy az egy egész napos program.

Még egy utolsó tanács: az éttermek borzasztó drágák a központban (és nem csak ott). A kaját még csak meg lehet fizetni, de az italozás nagyon-nagyon drága. Úgy számitsál rá hogy egy Cola kb 8 Euro, egy fél literes sör pedig 10 euro. Mondjuk van McDonalds meg hasonló és ott azért egy kicsit ólcsóbb, és vannak utcai árusok akiknél 1 euro egy viz, azt mondjuk még ki lehet birni. Legjobb talán elöre bevásárolni és elkésziteni pár szendicset az útra.

Jó szorakozást!
#141 - Tibi - 08/27/2009 - 16:41
Hello! Nov-ben utazunk a párommal Párizsba.Keresünk jófej magyarokat akikkel összefuthatnánk egy-két napra! 9-én utazunk!
#142 - Zsolt - 09/17/2009 - 18:16
Hello!

Pici segítség kéne. Október 23-án megyek Párizsba. Beauvais-ra érkezem és onnan kéne bejutnom a városba. Melyik a legolcsóbb mód? Köszi
#143 - gordy - 09/23/2009 - 14:04
Gordy!
Mi ma jöttünk haza. Beavais-ról csak busszal lehet bejönni a városba és vissza is. Jegyet rögtön a kijáratnál lehet rá venni, 13 euro. A busz kb. 1 óra 10-15 perc alatt van az 1-es metró Porte Maillot állomásánál. Innen is indul visszafelé, ahol jegyet is lehet venni. A wizzair Budapest járatára 12-kor indul a busz!
#144 - Hajni - 09/28/2009 - 21:42
Hajni!

Nagyon köszönöm a segítséget!
#145 - gordy - 09/29/2009 - 13:48
Hali!

Tud valaki segíteni? December 2-án megyünk Párizsba, Orly reptér. Láttam már utazási leírást hogy lehet bejutni a városba a reptérről, de elég bonyolult. Csak így lehet vagy van egyszerűbb is? Többszöri metróátszállással nem lehet T-jeggyel? A Hotel Anjou-ba megyünk 47 Rue Louis Rouquier-be szállunk meg.
Köszi!
#146 - Timó - 10/06/2009 - 15:42
Az útikalauz, utazási tippek, és tanácsok rovatban több módszer is le van írva, szerintem nem bonyolultak. :) Metró oda nem megy. Az említett cím a 3-as metró Anatole France, és Louise Michel állomásai között van.
#147 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 10/06/2009 - 18:49
Szia Tibcsi!
Köszi a választ! Ha jól láttam a térképen a szálloda kívül esik a 3-as körzeten, akkor itt már nem lehet használni a Paris visit kártyát ami 1-3 körzetre vonatkozik? Vagy esetleg azt a két megállót lehet lógni a metrón? :-)
Köszi!
#148 - Timó - 10/09/2009 - 11:27
Szia Tibcsi!
December 09-én Párizsba szeretnék eljutni, ismersz valakit, aki be szeretne mutatni a várost turistáknak? Vagy valami idegenvezetőt? Mert elég bonyolult megtalálni a szállást és a nevezetességeket. Küszi előre!!!
#149 - Zsenjka - 10/15/2009 - 23:25
Kedves Zsenjka!
Azt javaslom, hogy fogj egy térképet, jelöld be rajta a nevezetességeket, nézd meg a map.google.com térképén, hogy hova esik a szállás. A város közlekedése (metró, RER) rendekívül jól szervezett, ráadásul szinte az összes látványosság (kivéve Montmarte, La Defense)gyalog elérhető.
Vagy a társasutazást tudom még ajánlani...
#150 - eva - 10/21/2009 - 15:17
Szia! 14fős társasággal (12felnőtt+2gyerek) megyünk Párizsba decemberben. Érdekelne, hogy melyik a legolcsóbb megoldás, ha el szeretnénk jutni Beauvaistól Párizsig. Ha esetleg tudsz konkrét szállást olcsón (kb.15-20euró) az is érdekelne! köszi
#151 - Gaston - 11/07/2009 - 00:36
Az elég messzi reptér, onnan csak 1 megoldás van, ez le van írva, az "útikalauz, utazási tippek és tanácsok" rovatban. Konkrét szállást nem tudok, sok mindentől függ, ajánlom a szállás rovatot.
#152 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 11/08/2009 - 18:46
Kedves Tibcsi! Köszönöm a tájékoztatást. Újabb kérdéseim lennének:
1. Mivel adventi időben megyünk, hol található adventi vásár?
2. Szeretnénk elmenni a párizsi bolhapiacra is. Hol van? Hogyan juthatunk oda? Köszönöm: Ági
#153 - Ági - 11/21/2009 - 19:31
Sziasztok,
Januárban lesz egy teljes napom Párizsban mikor várost nézhetek. Esetleg tudtok olyan honlapot, ahonnét le tudom tölteni Párizs metrótérképét? Szeretném a lehető legjobban kihasználni azt az egy napot, és megnézni amit csak lehet. Gondolom metróval a leggyorsabb...
Előre is köszönöm a segitséget!
üdv:
Brigi
#154 - Brigitta - 12/24/2009 - 18:18
Szia Brigitta!

Fenn van a metrótérkép az "Útikalauz, utazási tippek, és tanácsok" rovatban.
#155 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 12/29/2009 - 17:48
Sziasztok!

Először is azt szeretném írni, hogy az oldal SZUPER! És ez nem nyalizós duma, hanem komolyan így gondolom. Mi jövő hét végén (január 29.) megyünk ki Párizsba a menyasszonyommal. Ez lesz az első közös külföldi utunk, így aztán szeretném majd "elképráztatni", hogy mennyi mindent tudok Párizsról. :))) A felkészülésben nagy segítségemre volt/van (és még lesz is) ez az oldal. :) Valóban nagyon hasznos információk találhatók rajta, és úgy gondolom, hogy pont a kellő mennyiségben. Gratulálok hozzá!

Nekem igazából 2 kérdésem lenne:
Az egyik az, hogy a párizsi magyar nagykövetség honlapján azt olvastam, hogy a francia hatóságok ellenőrizHETIK, hogy a beutazók rendelkeznek-e legalább 48,15 Euro/fő/nap összeggel, az ott tartózkodásuk fedezetére. Erről tudtok valamit? Ezt ellenőrzi bárki is?

A másik kérdés a Louvre-ral kapcsolatos. Ezen a linken itt azt olvasom, hogy a 26 éven aluli EU-s állampolgároknak ingyenes a belépés, de nekik is kell ettől még jegyet váltani.
http://www.louvre.fr/llv/pratique/tarifs.jsp?tarif=1
Mivel az én kis menasszonkám fiatalabb, mint 26, neki elvileg nem kellene belépő csak nekem. Én pedig a sorban állás elkerülése végett interneten szeretném megvásárolni a belépőt. Ott csak a teljes árú jegyet lehet azonban megvenni, így az "ingyen" jegyért ugyanúgy sorba kellene állnunk. Tudtok ezzel kapcsolatban tanácsolni valamit?
Elég sok látnivalónál írnak ingyenes belépést a 26 éven aluli EU-s polgároknak (Louvre, Saint-Chapelle, Pantheon, Arc de Triumph, Rodin-múzeum), amit őszintén szólva nehezen tudok elhinni... De valamennyi nevezetesség internetes oldalát végignéztem és mindenhol ezt írják (vagy az én angol-tudásommal vannak komoly gondok...)

Előre is köszönök bármiféle segítséget!

Üdvözlettel:
Gábor
#156 - Gábor - 01/18/2010 - 14:28
Fiúk, lányok! Megtenné valaki, hogy egy 60 éves egyednek aki a születésnapjára a párizsi utat megírná (mint anya a hülye gyerekének), hogy hogyan jutok Orlyról, a rue Le Peletier 15-be? Lépésről, lépésre, mert kicsit gyenge a felfogásom. Nagyon köszönöm!
#157 - Judit - 01/24/2010 - 00:18
hello,
En meg nem jartam Parizsba,de nagy terveim vannak ezzel kapcsolatba...bar sok mindent hallottam en a sajat szememmel akarok szepsegerol es hibairol meggyozodni.Nem lehet rossz hiszen a muveszek varosanak nevezzik,talan ezert is olyan nagy almom,hogy eljussak oda.
Nagy almom,hogy a muveszet varosaba keszithessek rajzokat,portrekat,vazlatokat,festmenyeket,sszobrokat...A baratnom jart ott es hozott egy kulcstartot onnan,ami szamomra nagy becsben tartott ajandek.Jol esett tudni,hogy valaki a muveszek varosaban ram gondolt.Bar neki tetszet parizs belvarosas,de a kulvarosrol is volt velemenye,a szemetrol es a szegeny negyedekrol:(Sajnos egy ember nem sokat tehet,de talan eljon a mi idonk is,hogy tehessunk azert,hogy parizs a muveszet otthona,ne pedig a piszok otthona legyen ujra.:)Jo utazast mindekinek es meg eleg sok ido mire odamehetek,addig is erezetek jol magatokat ott es keszitsetek sok kepet!!!!Ne felejtsetek el,hogy barhogy is rajzoltok egy kepet meger ott kesziteni mar csak emlekbe is.En muveszpalanta vagyok es ez minden vagyam,teljesitsetek helyetem is!(bocs az ekezetek miatt,es a helyesirasert,kicsit siettem):*udv mindenkinek
#158 - rapperbaba - 02/03/2010 - 12:15
Azt rta egy lány az elején, hogy hosszú ideig Versailles-ben tartózkodott, és, hogy az egy csúcs; onnan el se (vissza se) kivánkozik többé az ember. Ezt elhiszem. De kapcsolódóan kérem a tanácsát annak, aki járatos a kérdésben:
Jó ötlet kint vidéken pl. a Loire-völgben lakni, ahonnan jól, könnyen, gyorsan bejutsz Párizs belvárosába? Esetleg ott kellemesebbek, nyugisabbak talán még olcsóbbak is a szállók?
Megmondom, mire alaoppozoma kérdést. Sokszor voltam Velencében, és kis tudatlanként én is mindig 2 óákat vártam a parkolóházba való bejutásra, hogy ott 3 eurót fizethessek óránként, mingnem megtudtam, hohy Velencétől 12-20 kilóméterre levő repülőteréről 20 percenként indul városi busz, és egy euróért bevisz egészen a FeroViáig, a vaportettoig. A reptértől Velencéig vezető úton meg sok szálloda van; nyilván sokkal olcsóbbak, mint bent velencében. Nos, ilyesmire gondoltam, hogy ez hátha Párizsnál is járható út! Ugyanakkor - gondolom - a parkolás Párizsban (is) egy őrültekháza, az áráról nem is beszélve. Gondolj bele: Budaörsön, az M7es mellett vannak szállók 25 euro, otthagyva a kocsidat egy busz behoz egy egész jó, központi helyre Pesten ill. Budán. Ilyen kell, hogy legyen Párizs vonatkozásában is!
#159 - István - 02/04/2010 - 16:14
Sziasztok!

Március első hetében utazunk Párizsba..., és hazafelé (péntek reggel) 6-ra már kint kell lennünk a reptéren, Orly-n!
Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy mikor indul meg a tömegkötekedés, metró, RER a hajnali órákban???
Azt hallottam, hogy a taxi igen drága, és ráadásul már meg van a tömegközlekedési kártyánk is, szóval ez tűnne ideálisabb megoldásnak!
#160 - Viki - 02/15/2010 - 17:33
Sziasztok!

A Beauvais reptérről hogy jutok be legegyszerűbben az Eiffel- toronyhoz? A reptér honlapján technikai hiba miatt nem lehet on line jegyet vásárolni a transzferre.
#161 - Ancsi - 02/25/2010 - 00:05
A köszönöm a segítséget mondat lemaradt. :)
#162 - Ancsi - 02/25/2010 - 00:07
Nem kell online jegy, vehetsz a repülőtéren. A Porte Malliottól pedig RER C-vel a Tour Eiffel megállóig.
#163 - Tibcsi (utazas-nyaralas.info) - 03/04/2010 - 18:17
Név:
E-mail: (nem jelenik meg)
Hozzászólás: